כמה עולה להגיש תביעת רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית

רשלנות רפואיתבמידה ואתם או קרובי המשפחה שלכם, נפגעתם כתוצאה מרשלנות של הצוות הרפואי אשר טיפל בכם, וביצע שגיאה אשר כל אדם אחר באותו מצב לא היה מבצע – אפשר שאתם יכולים להגיש כנגדם, תביעה על רשלנות רפואית. יש לציין שבמסגרת התביעה, אתם תוכלו כמובן לקבל את הפיצוי המלא עבור עוגמת הנפש שנגמרה לכם, הטיפולים הרפואיים שנדרשתם לשלם עליהם, ואולי גם עזרים שונים, ימי עבודה שהפסדתם, וכיו"ב. אם כך, חשוב כמובן לדעת מראש, כמה עולה תביעת רשלנות רפואית בסך הכל.

מה לוקחים בחשבון בעלויות?

●       אגרת בית משפט – כמובן שכאשר מגישים תביעה רשלנות רפואית, יש להגיש אגרה לבית המשפט. ברוב המקרים, האגרה היא בעלות של כמה מאות שקלים בודדים.

●       פניה לרופא מומחה – זו הוצאה משמעותית מאד בהכנת התביעה. יש לזכור שבכדי להוכיח רשלנות רפואית, אתם זקוקים לעדות של רופא מומחה, אשר יעיד כי הטיפול שניתן לכם נגרם ברשלנות – ורק בדעתו בית המשפט יכול להתחשב. רוב הרופאים בישראל, לא ממהרים להעיד כנגד קולגות שלהם, מסיבות של לויאליות למקצוע. על כן, המעטים שכן מוכנים לעשות זאת – גובים לרוב סכומים גבוהים. מדובר בטווח מחירים שנע בין 7,000 ל – 12 אלף ש"ח – תלוי במקרה הרשלנות הספציפי ועד כמה הוא מורכב.

●       הכנת התיק אצל עורך דין – מומלץ בחום שלא לנסות לייצג את עצמכם בתביעת רשלנות רפואית – מדובר על תחום מורכב מאד שדורש גם מומחיות משפטית. וקבלת חוות דעת רפואית מרופא מומחה בתחום .מאחר שמדובר על תיקים מורכבים מאד, העמלה שעורכי הדין גובים היא יחסית גבוהה – אך עדיין משתלמת מאד, ובית המשפט מתחשב בכך. ברוב המקרים, במידה ובית המשפט פוסק לטובתכם, גובים עורכי הדין שכר טרחה של בין 20 ל – 30 אחוז מסך הכסף שקיבלתם.

יוצאים לדרך ארוכה

יש לזכור כי הגשת התביעה של רשלנות רפואית אמנם איננה פשוטה, ולא פעם מדובר על תהליך ארוך שנמשך מספר חודשים ואף שנים – אך בסופו של דבר, הצדק יצא לאור.

מומלץ לקבל חוות דעת רפואית

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן