כמה עולה אמבולנס?

אמבולנס פרטיכל אדם במהלך חייו יזדקק לשירותי אמבולנס, בין אם באופן נקודתי ובין אם באופן קבוע ומתמשך. בהקשר זה רובנו מכירים את שירותי מגן-דויד-אדום, אבל חשוב לציין שקיימת אופציה נוספת – אמבולנס פרטי.

גם בשירותים הפרטיים עומדים לשירותיכם פרמדיקים מקצועיים ומיומנים, ניידות המצוידות בכל הציוד הרפואי הדרוש על פי חוק ובביצוע מגוון השירותים שניתן לקבל במסגרת זו, לרבות: העברת חולים ואנשים בעלי מוגבלויות לבתי חולים, לבתי אבות, לטיפולים, העברת חולים לשדה התעופה (עד המטוס) העברת נפטרים ועוד.

מהם המרכיבים שמשפיעים על המחיר?

יום ושעת הקריאה למוקד

קיימים 2 תעריפים שונים לנסיעה: במהלך היום ועד הערב (משעה 07:00 ועד 19:00) ובשעות הלילה (משעה 19:00 ועד 07:00). בימי מנוחה ובשבתות החל מהשעה 15:00, יהיה המחיר בהתאם לתעריף הלילה.

סוג הניידת הדרושה

ניידת טיפול נמרץ עולה בממוצע פי 2.5 ממחיר של ניידת רגילה.

המרחק מנקודת היעד

ככל שמרחק הנסיעה יהיה גדול יותר, כך תשלמו יותר על נסיעה בניידת אמבולנס. התשלום על נסיעה בניידת טיפול נמרץ (נט"ן) הוא זהה, ולא משנה מהו מרחק הנסיעה.

זמן המתנה

חצי שעת המתנה ראשונה לרוב כלולה במחיר ההסעה, אך על כל שעה מעבר לכך, קיימת אגרה, המשתנה בין סוגי הניידות ושעות הקריאה.

מספר האנשים שנוסעים בניידת

בין אם תיסעו בניידת רגילה ובין אם בנט"ן, כל אחד מכם יצטרף לשלם את חלקו באגרה.

טווחי מחירים

כאמור, קיימים גורמים רבים המשפיעים על המחיר, אך שלושת הגורמים העיקריים הם: המרחק שיש לנסוע עד למקום הפינוי וממקום הפינוי לנקודת היעד, סוג הניידת ושעת הקריאה. המחיר המינימלי לאמבולנס מד"א בשעות היום למרחק של עד 20 ק"מ הוא 353 ₪ (נכון לינואר 2014). אם מדובר בנסיעה ארוכה במיוחד, המחיר יכול לנסוק ולהגיע ל- 1,562 ₪. לאחר השעה 19:00, המחיר המינימלי הוא 424 ₪ ויכול להגיע ל- 1,870 ₪ ואף יותר, כשכל 5 ק"מ מתומחרים בנפרד.
במקרים של נסיעה בניידת טיפול נמרץ, התשלום גבוה אף יותר, ויכול להתחיל מ- 708 ₪ ועד 891 ₪ ואף יותר, אם כי אין משמעות למרחק, בשל השתתפות משרד הבריאות, קופות החולים והרשויות המקומיות.

חשוב לציין שמחירים אלו מחייבים בעיקר את מד"א, והם עשויים להשתנות מעת לעת. חברות האמבולנסים הפרטיות לעתים מציעות מחירים אטרקטיביים, ועשויים להשתלם בעיקר לאנשים אשר זקוקים להם באופן קבוע, למשל קשישים ואנשים שסובלים ממוגבלויות או ממחלות כרוניות ולאנשים שגרים ביישובים מרוחקים.

לסיכום, שירותי אמבולנס עשויים להיות יקרים ומבלבלים, בשל ריבוי הקריטריונים המשפיעים על המחיר הסופי. השוואת מחירים מול חברות אמבולנס פרטיות עשויה להיות משתלמת יותר, מבלי שתאלצו להתפשר על המקצועיות ועל איכות השירות שאתם מקבלים.

המאמר נכתב באדיבות אמבולנס פרטי חולון

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן