כמה עולה טבעת אירוסין?

טבעת אירוסין

טבעת אירוסיןטבעת אירוסין היא אותה הטבעת שמגיש הבחור לבחורה בעת שהוא מציעה לה נישואין והיא מסמלת את הקשר העתיד לבוא בברית הנישואין שיערך בשלב מאוחר יותר. טבעת נישואין היא אופציה ולא חובה, אבל רוב הגברים מביאים כיום טבעת אירוסין לבנות זוגם בעת הצעת הנישואין. חשוב לזכור כי טבעת אירוסין איננה הוצאה קטנה, ולא תמצאו טבעות כאלה בפחות מאלף שקלים. רוב הטבעות עולות יותר והדבר תלוי בתקציב שיש לכם.

הגורמים המשפיעים על עלות טבעת אירוסין

 הגורמים המשפיעים על המחיר הם:

  • צפיפות הזהב – ככל שהטבעת עשוייה מזהב טהור יותר תהיה עלותה גבוהה יותר. טבעות מ 18 או 24 קראט יהיו יקרות משמעותית מטבעות עם 16 קראט ופחות מכך.
  • שיבוץ יהלומים או אבני חן אחרות – כיום נהוג לשבץ יהלומים בטבעות אירוסין (בשונה מטבעות נישואין שהן חלקות ללא שיבוץ אבני חן בכלל). שיבוץ יהלומים מעלה את המחיר וגם כאן תלוי הדבר בסוג היהלום ובאיכותו. לחילופין ניתן לשבץ אבני חן זולות יותר ועל ידי כך להוזיל את מחיר הטבעת, למרות שהנוהג הוא להעניק טבעת אירוסין עם יהלום קלאסי.
  • עיצוב הטבעת – אם אתם מבקשים בנוסף לאיכות הזהב והיהלום, טבעת מעוצבת בדרך מסויימת או על ידי מעצב תכשיטים בעל שם בתחום זה, יהיה מחיר הטבעת גבוה יותר מטבעת אירוסין שתרכשו בחנויות מסורתיות לצורך זה.
  • רכישת היהלום בנפרד – גורם נוסף שיכול להשפיע על המחיר הוא רכישת היהלום בנפרד בבורסת היהלומים ברמת גן ולא יחד עם הטבעת כעסקת חבילה. פעולה זו תוזיל לכם את עלות הטבעת באופן משמעותי.

ולשורה התחתונה:

כפי שנאמר טבעות אירוסין אינן הוצאה קטנה, אבל יש הבדל גדול בין טבעת שתעלה 1,200 ₪ לבין טבעת שתעלה 25,000 ₪.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן