כמה עולה לבצע השתלות all on 4?

השתלות all on 4

אם אתם מתלבטים לגבי השיטה הטובה ביותר עבורכם להשתלת שיניים במקרה של עקירת שיניים מרובות, כנראה שנתקלתם במהלך חיפושיכם בשיטת ההשתלות החדשה – השתלות all on 4. מדובר באחת השיטות היעילות, המהירות והזולות משמעותית בהשוואה להשתלות קבועות אחרות.

 

מהן השתלות all on 4?

מדובר למעשה בשיטה ייחודית להשתלות שהומצאה בשנות ה-80 של המאה הקודמת על ידי רופא שיניים שהחליט לקבוע סטנדרט אחיד להשתלת שתלים במקרה של השתלות מרובות שיניים. השיטה מיועדת למטופלים שעתידים לעבור עקירה כללית של השיניים שלהם, או עקירה של מספר שיניים בבת אחת. לביצוע השיטה דרוש תכנון קפדני מאוד, שמתבסס על צילומי השיניים של המטופל ועל ידע וניסיון כירורגי רבי שנים. תכנון נכון מבטיח חוזק רב של השתלים והחזקת מעמד לאורך שנים.

 

במה שיטה זו עדיפה על השיטות המתחרות?

השתלות all on 4 נחשבות להשתלות קסם בעולם הכירורגיה, והן למעשה תחליף מהיר ויעיל לשיטות אחרות הנמצאות בשוק. השיטה מאפשרת החלמה מהירה וזמן טיפול קצר מאוד. בניגוד לשיטות אחרות, שבהן זמן ההחלמה בין העקירה לבין ההשתלה, עד שניתן לחזור ללעוס בצורה תקינה, יכול לקחת שבוע, פחות או יותר. בשיטה זו השיניים מושתלות באותו היום של העקירה, והאפשרות ללעוס חוזרת תיכף ומיד!

 

מהם החסרונות של שיטה זו?

השתלות בשיטת all on 4 אינן מתאימות לכל אחד. מדובר בתכנון כירורגי קפדני ביותר שמתבצע על ידי השתלות all on 4אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים. ישנם רופאים שלא יסכימו לבצע השתלות קבועות בשיטה זו בלקוחות מסוימים, מסיבות של מורכבות כירורגית לביצוע. על אף שמדובר בשיטה מהירה, יעילה וזולה יותר, היא לא מתאימה לכל סוגי הלסתות ולכל סוגי המטופלים, ולכן נחשבת לשיטה נפוצה פחות מהשתלות רגילות. חיסרון משמעותי נוסף הוא חוסר היכולת של ביצוע עבודה אופטימלי על ידי רופא אחד. השיטה הינה שיטה מורכבת ומסובכת, שאכן מביאה לתוצאות תמידיות חזקות, אך דורשת מיומנות רבה ושיתוף פעולה של שני רופאים מנתחים באותו הזמן.

 

האם שיטה זו זולה יותר או יקרה יותר מהתחליפים הקיימים בשוק?

מכיוון שהשיטה מתבססת על שיטה הנדסית פשוטה, הצורך הכירורגי מתמעט, ולכן גם העלות נחשבת נמוכה יותר. עם זאת, חשוב להבין, השתלות all on 4  מתבצעות על ידי שני רופאים במקביל, ולכן עולה קצת יותר מטיפול שיניים רגיל. בנוסף, חשוב לזכור שהשתלות בשיטה זו לא מתאפשרות עבור כל המטופלים, ואפשריות עבור מטופלים בעלי כמות עצם ראשונית מספקת, שעליה ניתן לבצע את ההשתלה.

 

מהו טווח המחירים הממוצע להשתלות שכאלו?

כמו בכל טיפול, טווח המחירים הוא גדול ומשתנה, וכמובן תלוי בכמות השיניים המושתלות, ברופאים המבצעים, ובסוג הטיפול הספציפי שנקבע למטופל, כולל טיפולי ההיקף והטיפולים הנוספים הנדרשים למימוש השיטה. בגדול ניתן לומר שהשתלה של ארבע שיניים במטופל בסיסי בשיטת all on 4 יכולה לנוע החל מ-5,000 שקלים ועד לכמה עשרות אלפי שקלים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן