כמה עולה להתקין מקלחון בבית?

מקלחונים

מקלחוניםמקלחונים יכולים לפתור הרבה בעיות בדירות קטנות, או לחילופין בבתים גדולים בהם יש מספר חדרי אמבטיה. היתרון שלהם בא לידי ביטוי בעיצוב מרשים ודקורטיבי. בנוסף, יש היצע רחב מאוד של מוצרים המתאימים לכל כיס.

רבים בוחרים להתקין אותם במקום אמבטיה, והמחיר שלהם תלוי בין השאר ברמת האבזור והמבנה. הדבר החשוב הוא להתייעץ עם איש מקצוע לפני שמתכננים את המראה של המקלחת או האמבטיה. כדאי לחשוב על הטווח הקצר והארוך, להתחשב בצרכים ספציפיים של ילדים או בני גיל הזהב, ולהעניק לחדר המקלחת את תשומת הלב הראויה.

המרכיבים המשפיעים על המחיר

סוג

יש כמה סוגים עיקריים של מוצרי עיצוב הנקראים מקלחונים. המוצר הפינתי לדוגמא מורכב משתי דלתות הניצבות זו לזו, בעוד המוצר המעוגל מורכב משתי דלתות מעוגלות אשר יוצרות את הצורה המעוגלת רק לאחר הסגירה. מוצר הזזה מתאים למי שרוצה דלתות הנפתחות לצדדים בעוד מוצר זכוכית נחשב עדין יותר, וניתן גם לבחור את סוג הגימור של הזכוכית: שקופה, חלבית, צרובה או עם דוגמאות ורקעים.

גודל

רוב המוצרים המוזמנים לא מגיעים במידה סטנדרטית, ויש צורך בהתאמה שלהם אל חדר המקלחת. כדאי לאסוף מראש את המידות, ולהבין כיצד הן משפיעות על המחיר.

פרופילים ואטימות

הצירים והפרופילים של המוצר יקבעו את האטימות, ויכולים למנוע הרבה עוגמת נפש ובזבוז כסף בעתיד. מומלץ לבדוק האם הפרופילים באיכות טובה, ועשויים מחומר חזק כמו נירוסטה. ההתקנה חייבת להתבצע באטימות מוחלטת למים, וזאת בעזרת חומרים אוטמים המיושמים על ידי המתקין.

התקנה ואחריות

תקופת האחריות הרגילה על מוצרים למקלחת עומדת על בערך 5 שנים. תבררו מראש לגבי האחריות, ואל תשכחו לשאול האם הצעת המחיר כוללת התקנה. לרוב, מחיר הובלה והרכבה של המוצר יעמוד על בערך 400 ₪, כאשר ישנה תוספת על התקנה של אגנית.

פונקציות מיוחדות

מקלחונים יכולים לשדרג את איכות החיים ובעיצובים המודרניים הם מציעים גם פונקציות מיוחדות. יש מוצרים המבצעים עיסוי בכל הגוף, הזרמת שמנים, אפשרות לשילוב מערכות מולטימדיה ומוזיקה ועוד. כמובן שכל פינוק כזה מעלה את המחיר הרגיל בעשרות אחוזים.

טווחי מחירים

חנויות וחברות המייצרות ומוכרות מקלחונים מסוגים שונים פועלות על פי טווח מחירים יחסית קבוע. אף על פי כן, המחירים מושפעים מהמרכיבים שהוזכרו, או מצרכים מיוחדים של הלקוח. יש בתים בהם קשה להתקין את המוצר, או לייצר מערכת אינסטלציה שתצליח למצות את הפוטנציאל שלו.

באופן כללי אפשר לומר, כי מחירו של מקלחון זול מתחיל מ-700 ש"ח, ויכול להגיע עד 8,000 ש"ח. המחיר הממוצע הוא 1,000-1,5000 ש"ח ובתוך הטווח הזה יש הרבה אפשרויות אותן ניתן לשלב בבית. בדקו מראש מה הצרכים שלכם, ואל תוותרו על איכות המוצר ותקופת האחריות.

עורך: עדי הורנונג מחברת עדי עבודות זכוכית

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן