כמה עולה לימודי שוק ההון

תחום שוק ההון מושך אליו מתעניינים רבים (בין אם באופן מקצועי ובין אם באופן חובבני) ולא בכדי. השינויים הרבים שבשוק ההון, האתגר (בעיקר עבור אלה הלוקחים בו חלק), וגם הסיכונים שבו, כל אלה ועוד, הופכים אותו לתחום מרתק במיוחד. מי שבוחר במסלול של לימודי שוק ההון, נחשף לכלים רבים המשמשים את העוסקים בתחום, וכן למידע רב שיוכל לעזור לו בהמשך, לאחר שיתמקצע בו. אחד הנושאים הנלמדים בתקופת הלימודים קשור במגמות המאפיינות את שוק ההון וכיצד להתמודד איתן ולנצל אותן נכון. כיצד ניתן להרוויח גם כשהשוק במגמת ירידה, ולא רק כשניכרת בו עליה גדולה. מסתבר שזה אפשרי וגם במצבים בהם השווקים, נדמה לעיתים, שקורסים, אפשר להרוויח לא מעט. איך עושים את זה? התשובה על כך, במאמר הבא.

לימודי שוק ההון

לנצל הזדמנויות – פקודת "שורט"

שוק ההון ידוע בשינויים הרבים שבו, בתקופות הארוכות שבהן נחשב כחסר יציבות ולעומת זאת בזמנים בהם הוא קבוע והשינויים שבו מזעריים. רבים העוסקים בתחום חוששים מהפסדים גדולים, מקריסת הבורסה ומהשלכותיה של קריסה זו על כל תחומי החיים. אולם, מסתבר, שגם במקרים בהם הבורסה נמצאת במגמת ירידה, אפשר להרוויח לא מעט כסף, ולעיתים אף סכומי כסף גבוהים במיוחד. אין הכוונה כאן למזל או להימור בהכרח, כי אם לשיטה מיוחדת, שיטת מסחר המכונה "שורט" (Short). שיטת מסחר זו, הנחשבת לאחת מאסטרטגיות המסחר המרתקות ביותר כיום, מנצלת את ירידות השוק לטובת רווחים גבוהים בהמשך. מי שעוסק בתחום זה בוחן את מצבו של השוק וכשמזהה מצב של ירידה דרסטית בשווי המניות, קונה "על הנייר" את המניות הזולות בסכומים נמוכים מאד ואחר כך, עם התייצבותו של השוק, מוכר אותן בסכומים גבוהים יותר, ההופכים את העסקה לרווחית מאד עבורו. המניות הנסחרות בשיטת מסחר זו מולוות לסוחר ומושבות, בתום ההליך, אל המוכר. המלווה, הברוקר, מבצע את ההליך לאחר בחינתו לעומק של השוק והציפייה לירידות חדות ולעלייה, שתבוא לאחר מכן.

מתי משתמשים בפקודה זו

בפקודת "שורט" משתמשים ברוקרים עם ידע רב בתחום, ברוקרים שמכירים את השווקים השונים אך גם כאלה שלא פוחדים מסיכונים. בין אם אלה בוגרי לימודי שוק ההון במכללה האקדמית נתניה או בוגרי מסלול לימודי אחר, הם מנצלים את הרגע ומבצעים את ההליך, שיביא להם בעקבותיו רווחים גבוהים. עליהם להיות קשובים לשינויים החלים בשוק, לשינויים במסחר היומי ואפילו לחדשות היום (שאף הן משפיעות על השווקים במקרים רבים). פקודת "שורט" מתאימה בעיקר למצבים בהם המניות והמדדים נמצאים במצב של שפל וקריסה, מצבים המובילים לנטישה של משקיעים רבים ומכאן לצניחה משמעותית במחירן של המניות. קנייה/הלוואה של המניות בשלב זה ובמחיר נמוך יאפשר בסופו של דבר את מכירתה אחר כך ברווח גבוה. ומכאן: שווקים במגמת ירידה הם הזדמנות להרוויח! תואר ראשון בבנקאות ובשוק ההון יכול להתאים לטווח מאוד גדול של גילאים, הן לצעירים שמעוניינים ללמוד את התחום למטרות עיסוק קבוע, הן לאנשי עסקים שהתחום מעסיק אותם במהלך חייהם ויש להם צורך ללמוד עליו בהרחבה והן עבור אנשים אשר מתעניינים בתחום לשם ידע כללי כמו פנסיונרים המעוניינים בזמן מחוץ לבית. כיום תואר ראשון נע בין 10,500 שקלים לבין 14,000 שקלים לא כולל מלגות והנחות.

 

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן