כמה עולה לרכוש פירות וירקות אורגניים?

ירקות אורגניים

בשנים האחרונות אנו ללא כל עוררין עדים לעלייה מתמדת בצריכת מזון אורגני ובמיוחד פירות אורגנים, ירקות אורגניים, קטניות אורגניים ואפילו בשר אורגני. מזון ירקות אורגנייםאורגני מגודל ללא כל סוג של ריסוס כזה או אחר או שימוש בחומרים כימיים מכל סוג שהוא. בתחילת השיווק של ירקות אורגניים, פירות אורגניים וכדומה היו מחיריהם גבוהים בהרבה ממחירי אותם מוצרים אשר אינם אורגניים, אבל כיום יש לציין כי הביקוש הגדול מאפשר תכנון הרבה יותר קפדני של גידולם ושיווקם הלכה למעשה, וניתן למצוא אותם במחירים אשר מאד קרובים לאלה אשר אינם אורגניים.

איפה לקנות מומלץ ירקות אורגניים ופירות אורגניים

למקום הרכישה של מזון אורגני יש חשיבות מכרעת והשפעה גדולה על המחיר ללא כל צל של ספק, ולכן יש לבדוק היטב את האופציות אשר פתוחות בפניכם בתחום זה. הדרכים לעשות זאת הם אלה:

  • שכירת מקום לגידול – כיום ניתן לשכור מקום לגידול ירקות אורגניים במקומות שונים בארץ כמו החווה החקלאית בתל אביב, בראשון לציון, במודיעין וכדומה. במקומות אלה שוכרים שטח תמורת מחיר מסויים ומגדלים עליו את הירקות הרצויים לכם.
  • רכישה בחנויות – זוהי אולי הדרך הנפוצה ביותר וכיום יש כמה רשתות של מזון טבעי המשווקות מזון אורגני הכולל פירות אורגניים, ירקות אורגניים, בשר וביצים אורגניות וכיוצא באלה. יש גם חנויות ייעודיות שאינן חלק מרשתות וגם במרכולים הגדולים יש כיום איזורים מיוחדים למכירת מזון אורגני.
  • משלוחים עד הבית – גם דרך זו נעשית יותר ויותר נפוצה וניתן להזמין משלוחים עד הבית מרשתות או ישירות מהמגדלים השונים.
  • הזמנה באינטרנט – גם אופציה זו קיימת ויש לפחות רשת אחת שעושה משלוחים באמצעות האינטרנט.

והמחיר בגדול

לנוכח הביקוש ההולך וגדל של מזון אורגני ירדו מחירים בשנים האחרונות באופן משמעותי וכיום ניתן למצוא גזר אורגני במחיר של 6 ₪ לק"ג לעומת 5 ₪ של גזר רגיל, או עגבנייה אורגנית ב 8 ₪ לעומת 4 ₪ לרגיל, אבוקדו אורגני ב 12.50 ₪ לעומת 10 ₪ לרגיל וכדומה. במידה שעושים חישוב של סל מוצרים טבעוני אורגני לחלוטין אל מול סל קניות שאינו כזה הרי שעלות ההפחתה של מוצרי הבשר והחלב עשויים להתייצב אל מול המחירים היחסית יקרים של הפירות והירקות האורגניים. קשה מאוד לתת רשימה חד משמעית של מחירים ברורים שכן בשוק הפירות והירקות האורגניים קיימים עשרות ומאות גופים עצמאיים ומשווקים העובדים עם רשתות השיווק. לעיתים ניתן למצוא הפרשים של עשרות אחוזים בין מחיר של פרי או ירק אורגני ממגדל פרטי לבין רכישתו ברשת שיווק. טרנד חדש יחסית שפועל חדש ברשת ומטרתו להפחית מחירים הוא קבוצות פייסבוק של טבעונים אשר מתאגדים יחד ברכישה קבוצתית אל מול משווק או מגדל – ללא פערי תיווך ובמחירים אטרקטיביים.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן