כמה עולה סגירת מרפסת?

סגירת מרפסות

סגירת מרפסות מגדילה את חלל הבית ומעלה את הערך הכלכלי של הנכס. אפשר להתייעץ עם עורך דין המתמחה בחוקי תכנון ובנייה סגירת מרפסותכדי לקבל חוות דעת מדויקת, אך חשוב לעשות זאת בהתאם לדרישות המועצה המקומית שבתחומה נמצא הנכס. יש עיריות המאשרות סגירה ללא היתר במידה ומבצעים את העבודה עם אלומיניום, חלונות או תריסים, לעומת עיריות שלא מאשרות בכלל את הסגירה. הנושא מורכב מבחינה משפטית ובכל מקרה לא כדאי לקחת סיכון לקבלת קנס.

פרמטרים המשפיעים על המחיר סגירת מרפסת           

יש שלושה גורמים עיקריים הקובעים כמה עולה סגירת מרפסת:

1.קבלת היתר –  תהליך קבלת ההיתר והתייעצות עם עורך דין כרוכים בתשלום עמלה. ככל שהתהליך ארוך יותר, כך צפוי המחיר שהלקוח המשלם לעלות. זו עלות נלווית לסגירה עצמה אך חשוב להביא אותה בחשבון כאשר מתכננים את מסגרת התקציב.

2.קירוי – יש שני סוגים עיקריים של מרפסות וההבדל הוא בין מרפסת מקורה ולא מקורה. סגירה של מרפסת מקורה היא פשוטה יותר ולכן גם זולה, היות וברוב המקרים מסתפקים בהתקנת קירות. לחילופין, בסגירה של מרפסת לא מקורה תהליך העבודה הופך להיות ארוך ולפיכך גם יקר יחסית.

3.חומרים – אפשר לסגור מרפסת לא מקורה עם בטון, תריסים, עץ וכמובן פאנל אלומיניום. ככל שהחומרים הנבחרים על ידי הלקוח יהיו איכותיים ויקרים יותר, כך צפויה העלות של הפרויקט לגדול. פאנל אלומיניום מומלץ על ידי רוב אנשי המקצוע בגלל שהוא שייך לתחום הבנייה הקלה. בנוסף, אפשר להרכיב פאנל אלומיניום יחד עם חומרי בידוד כמו גבס ולהשיג בידוד תרמי ואקוסטי.

טווח מחירים

הפרמטרים השונים משפיעים באופן ישיר על העלות הממוצעת של סגירת מרפסת בישראל. באופן עקרוני, טווח המחירים עומד על 7,000-30,000 ש"ח. אפשר לשלב את הסגירה יחד עם שיפוץ כללי של הדירה או הבית, או להזמין אנשי מקצוע לטובת קבלת הצעת מחיר ספציפית. חשוב לברר מה הניסיון של הקבלן המבצע את הסגירה ולשים לב לליקויים נפוצים באיטום, בבידוד וכדומה. הסגירה עצמה מתבצעת בתוך מספר ימים בלבד וללא פגיעה בשגרה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן