כמה עולה עמוד ברזל לגדר?

עמוד ברזל לגדר

מגוון רחב של פרמטרים יכולים להשפיע על מחיר עמודים לגדר. בין היתר, המאמר הבא יעסוק בהבדלים בין מידות, חומרים ובסיס של סוגי עמודים ובטווח המחירים המקובל בתחום ובענף

עמוד ייעודי הוא תנאי להקמת גדר עמידה, יציבה ובטיחותית. בעזרת העמודים אפשר למתוח את הגדר גם על שטח גדול ולייצר הפרדה ברורה בין אזורים שונים. מלבד הפרדה בין חלל הפנים והחוץ, גדר מתאימה עם עמודים חזקים משמשת גם להפרדה בין שטח פרטי וציבורי. עם זאת, התקנת הגדר מחייבת עמודים איכותיים וגם היכרות עם הפרמטרים המשפיעים על המחיר שלהם.

מה משפיע על מחיר העמודים?

סוג חומרי הגלם שבהם משתמשים הוא הפקטור העיקרי שקובע כמה יעלה עמודים כאלה ואחרים. באמצעות היכרות עם הבדלים בין סוג חומרי גלם שונים, ניתן לתכנן טוב יותר את התקציב עבור הקמת הגדר ותחזוקה שלה. בנוסף, רוב הצעות המחיר שמקבלים מבעלי מקצוע אמינים כבר כוללות בתוכן את ההתייחסות אל מחיר העמודים בנפרד.

היתרונות של עמוד ברזל לגדר

עמוד ברזל לגדר נחשב לאופציה האידיאלית. למרות שמחיר של עמוד ברזל עשוי להיות מעט גבוה יותר לעומת עמוד עץ, הוא עדיין משתלם במונחי תמורה להשקעה. כמו כן, ניתן להשוות בין סוגי עמודי ברזל שונים כדי להבין איזה מהם הכי יתאים לסגנון עיצוב הגדר. למרות שבכל מקרה משתמשים בברזל כדי לייצר את העמוד, העיצוב שלו יכול להיות דינאמי ובהתאמה אישית לקהל היעד.

הבדלים בין עמודי ברזל

כמובן שגם בתוך קטגוריה ספציפית של עמודי ברזל, יש פרמטרים שונים שמשפיעים על המחיר. אם רוצים לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על איכות העמודים, כדאי לדעת מה משפיע על העלות ההתקנה ואז של התחזוקה. כמו כן, אפשר להשוות בין עמודים לפי המחיר כדיי להתאים אותם אל התקציב שנקבע מראש.

גודל העמוד והשפעתו על המחיר

הסיבה לפערי מחירים יחסית גבוהים בין סוגי עמודי ברזל שונים היא המידות שלהם. ככל שהעמוד גבוה, עבה או גדול יותר, כך המחיר שלו יעלה. מבחינה מקצועית, הנימוק הוא שעמוד גדול מחייב שימוש ביותר חומרי גלם מסוג ברזל – בעוד עמוד קטן יאפשר לחסוך בהוצאות. בסופו של דבר, אלו גם הסיבות שבגללן מחיר הייצור מתגלגל לפתחו של הלקוח.

מה הקשר בין הבסיס לבין המחיר?

גם בסיס העמוד והאופן שבו מחברים אותו אל הגדר משפיע על המחיר. כאן ניתן לראות פערי מחירים שנובעים משימוש בבסיס יציב ואיכותי, לעומת בסיס יחסית פשוט שגם עולה פחות. בצד הלקוחות, הדגש צריך להיות על בדיקת הנושא בתור השקעה ולא הוצאה רגילה. במילים אחרות, כדאי לזכור שלאיכות העמודים והבסיס יש השפעה על הגדר למשך שנים רבות.

טווח מחירים מקובל בתחום

עמוד גדר בגובה חצי מטר עד 2 מטר ועל בסיס פלטה של 10/10 יתאים לגדרות במבוק ועץ ויעלה 45-100 שקל ליחידה. לשם השוואה, עמוד מסילה צר כפול לגדר בגובה חצי מטר יעלה 80 ש"ח ליחידה ועמוד מסילה צר פינתי יעלה 85 ש"ח ליחידה. מעבר לכך, צריך לציין שהמחיר של עמוד מסילה צר כפול לגדר בגובה מטר הוא 100 ש"ח ליחידה. 

איך חוסכים בהוצאות?

עלות של עמוד ברזל לגדר מושפעת גם ממספר היחידות שקונים. אם רוצים לחסוך בהוצאות, כדאי לרכז את הרכישה תחת קורת גג אחת ומול אותם בעלי מקצוע שמתקינים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן