כמה עולה קורס סקיפרים?

קורס סקיפרים

מי שרוצה להיות קברניט של ספינת דיג או יאכטה חייב על פי חוק להוציא רישיון. במאמר הבא נסביר כמה עולה רישיון מן הסוג הזה ונציג את הפרמטרים המשפיעים על המחיר

רישיון סקיפר מאפשר להשיט ספינה, סירה או יאכטה. את הרישיון אפשר להוציא בבתי ספר לשיט המפוזרים בכל רחבי הארץ. הרישיון מתאים לבעלי סירות וגם למיקורס סקיפרים שרוצה לשכור אותן לצורך טיול קצר. רישיון ניתן רק לאחר קורס הכשרה והוא מותנה גם בתנאי קבלה בסיסיים. הדרישות משותפות לכל בתי הספר לשייט והעיקריות שבהן הן גיל 18 ומעלה, מעבר בהצלחה של מבחנים עיוניים וגם הצלחה במבחן מעשי. דרישות נוספות הן תעודת מגיש עזרה ראשונה לאחר קורס של 20 שעות מינימום, חובה על מילוי שאלון והצהרת בריאות ותשלום אגרה על המבחן העיוני והמעשי.

יש מספר סוגים של רישיונות שייט וחשוב להבין את ההבדלים ביניהם לפני שנרשמים לקורס סקיפרים. רישיון לאופנוע ים לדוגמא דורש קורס קצר יותר בהשוואה לרישיון המתאים להשטת סירת מנוע עם עוצמה של עד 150 כ"ס. רישיונות אחרים נוספים ניתן עבור סירת מנוע עד 8.5 מטר, סירת נוסעים בשכר, מפרשיות, ספינה עד 24 מטר, ספינת נוסעים עד 24 מטר, ספינה גוררת וספינה לשייט בינלאומי.

גורמים המשפיעים על המחיר

יש פרמטרים קבועים יחסית הקובעים כמה עולה קורס סקיפרים:

א. נקודות יציאה – נקודת יציאה מאפשר למי שמוציא רישיון סקיפר להתחרט מבלי לשאת בכל העלויות. נקודות יציאה רלוונטיות בעיקר עבור חובבי שייט שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום ולא יודעים למה לצפות.

ב. ביטול קורס – הרבה בתי ספר לשייט גובים מחיר על ביטול קורס. כדאי לברר מראש מה עלות הקורס הראשונית והאם ישנו קנס על ביטול מוקדם או מאוחר.

ג. מספר שעות ים – בית ספר לשייט צריך להתחייב מראש למספר שעות ים מסוים. שעות ים אלו מעלים את הסיכוי לעבור את המבחן המעשי בהצלחה ויכולים לחסוך הוצאות רבות עבור מי שמבקש להוציא רישיון.

ד. חומר הלימוד – באופן עקרוני, חומר הלימוד כלול בעלות הקורס אולם גם כאן רצוי למנוע חוסר הבנות באמצעות בדיקה מראש.

ה. קבוצתי או אישי – בתי ספר מציעים בחירה בין קורס קבוצתי עם תלמידים נוספים לבין קורס אישי. הפערים במחירים עומדים על בערך 15%.

טווח מחירים

הביקוש לקורס סקיפרים תורם לירידה משמעותית במחירים. טווח המחירים לקורס עומד על 8,000-23,000 ש"ח, כולל חומרי הלימוד ומספר הוגן של שעות ים. קורס בסיסי מורכב מ-100 שעות בכיתה ועוד 100 שעות בים, הלימודים נערכים לכל אורך ימות השבוע ויש גם אפשרות לשלב שיעורים פרטיים עם מערכות ללימוד עצמי דרך האינטרנט. מומלץ לברר לא רק על המחיר אלא גם על אחוז הבוגרים, הניסיון והאווירה הכללית. 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן