כמה עולה שיעור נהיגה?

צביעת רכב

מחירו של שעור נהיגה רוצים לעלות על ההגה ולהתחיל לנסוע ברכב? כידוע לכם, כדי להוציא רישיון נהיגה, עליכם לפני הכל לעבור שיעורי נהיגה, וכן לעבור טסט. חשוב מאד להבין, כי שאלה כמו כמה עולה שיעור נהיגה איננה שאלה של מה בכך. העלות של שיעורי הנהיגה היא חשובה, שכן הם אינם אופציה בלבד. החוק הישראלי מחייב כל אדם שרוצה להוציא רישיון לעבור מספר מינימלי של שיעורי נהיגה, שרק לאחריהם יהיה בכלל ניתן להגיש אותו לטסט. מורה הנהיגה בעצם ערב לטסטר שהנבחן עבר את כל התכנים הנדרשים, וזאת כמובן בתוספת לכך שעליכם לעבור את מבחן התיאוריה של משרד התחבורה. אז איך אפשר לכמת כמה עולה שיעור נהיגה?

 

הנתונים שאנו לוקחים בחשבון

סוג הרכב

אם אתם שואלים את עצמכם כמה עולה שיעור נהיגה, הפרמטר הראשון הוא באשר לכלי התחבורה שלגביו אתם רוצים להוציא רישיון. האם מדובר על רכב פרטי? האם מדוב רעל אופנוע? משאית? אוטובוס? כל אחד מכלי התחבורה הללו דורש מספר שונה של שיעורים, וכמובן רמת התמחות אחרת ממורה הנהיגה בעקרון, הסדר הכללי של עלויות השיעור בכיוון עולה הוא – אופנוע, רכב פרטי, משאית, משאית מעל 12 טון, ואוטובוס. כמובן שיש כלי רכב נוספים יקרים יותר כמו מלגזה או טרקטור. הטווח הוא רחב – מ 70 ₪ ועד ל 900 ₪ לשיעור.

בדיקת ראיה

כל רישיון נהיגה שאתם רוצים להוציא מחייב אתכם לעבור בדיקת ראיה, והדבר נכון לכל כלי רכב בנפרד. כלומר, אם יש לכם למשל רישיון לאופנוע, ואתם רוצים להוציא רישיון לרכב פרטי – עליכם לעבור מחדש בדיקת ראיה. טווח העלויות של הבדיקה נע בין 20 ל 100 ש"ח, תלוי במצב הראיה הבסיסי שלכם, וסוג הבדיקה. כמו כן יש קופות חולים שמציעות מימון מלא לבדיקות ראיה עבור רישיון.

התאוריה

התאוריה עצמה כוללת אגרה שאיננה יקרה במיוחד, והיא משתנה מעת לעת לפי עדכונים של משרד התחבורה. עם זאת, בנוסף לשיעור הנהיגה, אתם יכולים לעבור גם שיעורי הכנה מיוחדים של התאוריה – או בעזרת מורה הנהיגה שלכם, או מטעם מורה אחר בבית הספר לנהיגה. עלות התאוריה משתנה כל שנה, ולרוב היא בין 50 ל 100 ש"ח. עלות שיעור הכנה תיאורטי הוא לרוב בין 100 ל 200 ש"ח לשיעור של 45 דקות.

ומה המחיר הסופי?

חשוב לזכור, שאם אתם רוצים לדעת כמה עולה שיעור נהיגה, עליכם לפנות באופן אישי למורה נהיגה או לבית ספר לנהיגה, ולברר כמה הם גובים עבר כל שיעור, שכן טווח המחירים הוא רחב מאד, ואנו באתר לא מתחייבים למחיר מסוים. לעתים נלקחים גם פרמטרים נוספים בחשבון כמו גיל, ניסיון קודם על הכביש, וכיו"ב.

אולי יעניין אותך גם כמה עולה טסט לרכב

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן