כמה עולה תמלול הקלטות

תמלול הקלטות

אם אתם רוצים לתמלל את השיחות שמתבצעות במקום מסוים, בין אם מדובר בשיחה עסקית או עניין משפטי, כדאי שתדעו גם מה המחירים שתצטרכו לשלם. במאמר זה נסביר לכם על ההבדלים בין המחירים השונים ובמה הם תלויים.

מה זה תמלול הקלטות?

אם אתם רוצים לתמלל שיחה מסוימת שהוקלטה אתם צריכים חברה מקצועית. יכול להיות שזו שפה זרה ויכול להיות שהשיחה התבצעה בשפה העברית, אך מלבד השפה יש עוד מספר רב של פרמטרים שמשפיעים על המחיר. תוכלו לנסות לבצע את התמלול לבד אך זה יהיה קשה מאוד ולעתים יש צורך בחברה חיצונית שתעזור לתמלול ברמה קשה מאוד, בעיקר כאשר הקלטת לא כל כך מובנת. אם אתם צריכים לתמלל שיחה שהוקלטה לבית משפט כראייה או הקלטה שהיא למעשה התחייבות לעסקה מסוימת, הנה המחירים שיכול להיות שתצטרכו לשלם.

כמה עולה תמלול הקלטה

  • יש חברות שמתמחרות את התמלול שלהן לפי דקת שיחה. לפי דקת שיחה המחיר יכול להיות מעשרה שקלים בודדים ויכול להגיע עד 80 שקלים ואף יותר. אם מדובר על 10 שקלים לדקת שיחה בדרך כלל יהיה מדובר על הקלטה ברורה ונהירה בשפה העברית.
  • אם תרצו לתמלל שיחה שהתבצעה על ידי אדם אחד או שני אנשים, המחיר יכול להיות שונה. לשיחה בין שני אנשים תצטרכו לשלם 15 שקלים בממוצע לדקת שיחה. אם מדובר בשיחה של 3 או 4 אנשים המחיר כבר יכול לצמוח ל-20 עד 30 שקלים ומעלה.
  • שיחה בשפה זרה זה כבר סיפור אחר. אם רוצים לתמלל הקלטה בשפה זרה יש צורך להיעזר גם בשירותי תרגום וזה כבר עניין אחר לחלוטין. זה מוסיף למחיר נפח משמעותי והמחיר לתמלול כזה יכול להגיע גם למעלה מ-100 שקלים.

תמלול הקלטות

מה צריך לבדוק לפני התמלול?

יש חברות שמתמללות גם לפי כמות מלים ולא לפי דקת שיחה שכן יכול להיות שההקלטה בחלקים רבים שלה שקטה לחלוטין. בדרך כלל התשלום עבור תמלול הקלטות נעשה לפי טווח מלים ולא לפי מילה אך כל חברה בוחרת לעצמה שיטת תמחור אחרת מה שדורש מכם סקר שוק מעמיק. חשוב לזכור שיש מינימום מסוים שתצטרכו לשלם ברוב החברות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן