כמה עולה התקנת מרזבים?

תפקידו של המרזב הוא ניקוז מי הגשמים מגג המבנה. פעולת המרזב, למעשה מביאה למניעה של נפילת מים לכיוון הגינה אשר עתידה לפגוע בצמחיה או לגרום נזק לתשתיות וריצוף הבית. מחיר התקנת מרזבים, נע בין מאות שקלים ברובם של המקרים ועשוי להגיע לאלפי שקלים כאשר מדובר במבנים מסובכים או מסוכנים.

מה תפקידו של המרזב?

המרזב מסייע במניעת תופעות המהוות מטרד ועשויות להיות בעלות השלכות כספיות של עד אלפי שקלים כמו פגיעה בצמחייה, פגיעה בריצוף, תשתיות, רטיבות בתקרות וקירות הבית.
באופן כללי, ניתן לסתום ולסייד מקומות בהם ישנה רטיבות ובכך לגמור את הסיפור. אבל בהתקנת מרזבים, נוכל למנוע הפתעות נוספות בביתנו ובכך לחסוך בעלויות ועוגמת נפש.

סוגי מרזבים

בשוק המרזבים, מקובל להתייחס לשני סוגים עיקריים.

  • מרזב פנימי
  • מרזב חיצוני

לרוב מותקנים בבניין מרזבים פנימיים שהם חלק מהבניין עצמו. הם לרוב לא חשופים לנזקי מזג אויר ולכן עשויים להישמר זמן רב. לצד זאת, כאשר מרזב פנימי מתקלקל, ברוב המקרים לא ניתן לתקנו.

מרזבים חיצוניים עשויים להיות מורכבים מחומרים כגון: נחושת, אלומיניום, פלסטיק, פח וחומרים נוספים. המרזבים החיצוניים המותקנים על הבניינים של היום, אינם דומים במראם החיצוני לאלו אשר היו מותקנים בעבר אשר היו עשויים ברזל.
כיום, בהתאם ליכולת כלכלית, הם עשויים להיראות אסתטיים במיוחד.

מרזבי פח, אלומיניום, נחושת ופלסטיק

כפי שנאמר לעיל, מרזבים עשויים חומרים מגוונים. למשל:

1 – מרזב העשוי מפח – נחשב למאוד חזק ואיכותי אשר נשמר לשנים רבות. מרזב העשוי פח, ניתן לצביעה במגוון של צבעים. על מנת שהמרזב יהיה עמיד מספיק, יש לשים לב כי הוא מגיע בעובי של 0.6 מ"מ לפחות. מחיר התקנת מרזבים העשויים פח נע בין 120 ל- 160 ₪ עבור מטר רץ.

2 – מרזב העשוי מחומר אלומיניום – נחשב לזול וחזק אל מול נזקי מזג האויר. בדרך כלל הוא מחזיק שנים רבות. את מרזב האלומיניום, ניתן לצבוע במגוון צבעים אשר יתאימו לקו העיצובי של הבית. מחיר התקנת מרזבים העשויים אלומיניום נע בין 80 ל- 120 ₪ עבור מטר רץ.

3 – מרזב העשוי מחומר נחושת – נחשב לעמיד, מאוד חזק ובעל מראה אסתטי. לכן, מחירו גבוה יותר מאשר סוגי מרזבים אחרים. הוא יכול להחזיק עשרות שנים ומחיר התקנת מרזבים מסוג זה נע בין 300 ל- 360 ₪ למטר רץ.

4 – מרזב העשוי פלסטיק – עמיד בפני נזקי מזג האוויר, נחשב לזול יחסית וניתן גם כן לצביעה במגוון צבעים. מרזבי פלסטיק, נחשבים פחות עמידים מהסוגים האחרים המוצעים למכירה בשוק וניתנים להרכבה באופן עצמאי. 

בסוף של דבר זה עניין אינדיבידואלי בבחירת מרזב. כל אחד מוצא את האיזון שלו בין הפרמטרים של מחיר, איכות ואסתטיקה. אך אין ספק כי התקנה של מרזב בבית הוא דבר הכרחי על מנת למנוע אירועים לא מתוכננים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן