כמה עולה בדיקת קולונוסקופיה?

בדיקת קולונסקופיה יכולה להציל חיים ולא כדאי לזלזל בנחיצות שלה. עם זאת ,גם לא כדאי לזלזל בעלויות שלה שיכולות להיות גבוהות מאוד. זה בדיוק הזמן להבין כמה עולה בדיקת קולונסקופיה ומה משפיע על המחיר, וכמובן כיצד אפשר לממן את העלויות הללו.

מהי בדיקת קולונוסקופיה ומתי היא נדרשת?

בדיקת קולונוסקופיה היא בדיקה נפוצה מאוד והיא גם יחסית פשוטה. אמנם היא לא פשוטה מבחינת אי הנעימות שירגיש הנבדק אך בסופו של דבר היא לא מסוכנת וההחלמה ממנה תהיה די פשוטה. הבדיקה עצמה אמורה לספק צילום של חלל המעי הגס וחלק מהמעי הדק שנמצא מעליו, והמטרה של בדיקה זו היא לבצע אבחון מקיף במהלך הבדיקה אפשר למצוא פוליפים וגידולים שונים שיש במעי הגס או באחד החלקים של מערכת העיכול התחתונה, אפשר גם למצוא פצעים שגורמים לדימום וכן הלאה. בדיקת קולונסקופיה אמנם מצילה חיים אך זה עדיין לא אומר שהמחיר שלה כל כך נוח. במה הוא תלוי?

איפה מבצעים אותה וכמה היא עולה?

בדיקת קולונסקופיה למעשה עולה אלפי שקלים. המחיר של הבדיקה מורכב ממספר רב של פרמטרים כאשר אחד מהפרמטרים הללו הוא כמובן הוצאות בית החולים. הבדיקה עצמה מתבצעת במרפאות שונות כאשר המרפאות הללו יכולות להיות פרטיות וציבוריות כאשר ברור כי במרפאה הפרטית המחיר יהיה גבוה יותר, לדעת רבים זה מושפע מאיכות הטיפול ומהנוחות שלו. בדיקת קולונסקופיה תעלה אלפי שקלים גם בגלל השכר לרופא הבודק שהוא רופא מומחה לענייני מערכת העיכול, כאשר העלות הכוללת נעה בין 2500 ועד 4000 שקלים. כמובן שהמחיר יהיה שונה לפי קופות החולים או המרפאות.

 

האם יש מימון לבדיקת קולונוסקופיה?

בדרך כלל המחיר של בדיקת קולונוסקופיה לא יגיע עד לכיסו של המטופל אלא יכוסה על ידי קופות החולים. אמנם יש פרוצדורות רפואיות רבות שיכולות לעבור בקלות רבה יותר בבית חולים פרטי או במרפאות פרטיות אך קולונסקופיה היא דווקא לא אחת מהן. לרוב יבצעו אותה בבתי חולים ציבוריים כיוון שמדובר בהליך בדיקות שגם ככה מתבצע במסגרת קופת החולים. כמו כן מדבר על בדיקה מצילת חיים ולא על פרוצדורה אסתטית כלשהי ולכן יש צורך לבצע אותה מהר וההמתנה לתור קצרה. יש גם מימון לבדיקה הזו שיכול להגיע מצד קופות החולים ומצד חברות ביטוח הבריאות הפרטיות.

כיצד אפשר לקבל את המימון?

כדי לקבל את המימון שמגיע לכם יש צורך תחילה לקבל ייעוץ מרופא שישלח אתכם עם הפניה מסודרת לבדיקה. בדרך כלל זה יקרה אחרי מציאת דם סמוי בצואה או סימנים אחרים שמעידים על צורך באבחון מדויק יותר. תצטרכו להשתתף בסכום סמלי של כמה עשרות שקלים, בדרך כלל המחיר יושפע מסוג הפוליסה שיש לכם או סוג החברות בקופת החולים. בביטוח חולים פרטי יוכלו לממן את הבדיקה גם במרפאות פרטיות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן