כמה עולה בטון מוחלק דקורטיבי ומעוצב?

בשנים האחרונות, צף ועולה הרעיון של ריצוף באמצעות בטון מוחלק דקורטיבי. בשונה מהבטון המוחלק הרגיל, הרי שהדקורטיבי מתמקד גם במראה המיוחד של הריצוף. הרעיון הוא שהריצוף עם הבטון המוחלק יהיה יפה ומושך במיוחד. בצורה כזו, אפשר להשתמש בבטון המוחלק לא רק כמשהו פונקציונלי בחניונים ומפעלים – אלא גם כריצוף יפה במיוחד – למשל בבתים פרטיים, בדירות, במשרדים, במתחמי בטון מוחלק דקורטיביכניסה, ועוד. אולם, כמובן שאתם שואלים את עצמכם, מה שיפיע על המחיר למ"ר של הבטון? קחו בחשבון כמובן, כי מלכתחילה הבטון הדקורטיבי יקר יותר מהבטון המוחלק הרגיל, וזה כבר נקודת פתיחה חשובה.

 

השפעות על מחירו של הבטון המוחלק

  • הגימור לבטון – נכון להיום, ישנם שלושה סוגי גימורים שונים עבור בטון מוחלק דקורטיבי. הגימור הראשון נקרא סילר. הסילר חשוב לציין, נחשב לגימור הנפוץ ביותר בישראל. היתרון של הסילר הוא ברור מאד – הוא הזול ביותר מבין כל הגימורים, ועדיין נחשב טוב למדי, בכל מה שנוגע לגימורים לשימוש ביתי. כלומר – הוא פחות נפוץ בחניונים, אך לצורך פרטי הוא יעיל למדי. קחו בחשבון כמובן שאת הסילר צריך לחדש כל כמה שנים, אך בשימוש פרטי – זה בתדירות נמוכה למדי. הסוג השני של הגימור הוא החומר האפוקסי – זהו לרוב החומר שהמומחים ממליצים עליו. הוא אמנם יקר יותר מהסילר, אבל הוא איכותי פי כמה ממנו, הוא לא דורש חידוש, והוא יעיל וחזק במיוחד, וגם לא פוגע כמובן בעיצוב של הבטון הדקורטיבי. הסוג השלישי נדיר יחסית, וזהו הציפוי בפוליאריטן. אין ספק שזהו הציפוי האיכותי ביותר שיוצר מראה מיוחד, אך הוא גם יקר מאד. עם זאת, אם רוצים בטוב ביותר ומוכנים לשלם עבורו – זו הבחירה עבורכם.

 

  • האם תעשו שימוש בצריבה? – יש טכניקה חדשה, למי שמבקש לקבל בטון מוחלק דקורטיבי יפה מאד, והא השימוש בצריבה בתהליך. מעשה, יהיה נכון לומר שהבטון כבר לא מוחלק, אלא בטון צרוב, אולם בשל הדמיון בין התוצאות והשימוש הדוגמה, נהוג להכניסו תחת הקטגוריה של הבטון המוחלק. בתהליך הצריבה, מכניסים לתוך תערובת הבטון חומר חומצי. החומר החומצי הוא שמשנה את הצורה של הבטון, ויכול לאפשר לכם לקבל את העיצוב שאתם מחפשים. כמובן שהתהליך כולו גם משפיע על המחיר.

 

  • ליטוש הבטון – לא תמיד בטון מוחלק יהיה בהכרח מלוטש. אולם, כאשר אתם מעוניינים בריצוף דקורטיבי יפה במיוחד, גדולים מאד הסיכויים שאתם תרצו שהבטון יעבור תהליך של ליטוש, ולא רק של החלקה. כמובן שתהליך הליטוש, שנעשה לבטון עוד בטרם הוא מתייבש – יכול להוסיף לעלויות.

 

וכמה זה עולה בסוף?

אם נסתכל על טווח המחירים המקובל עבור הבטון המוחלק הדקורטיבי, נגלה שהמחיר הנמוך ביותר למ"ר עומד כיום על 300 ש"ח. המחירים היקרים לעומת זאת, מגיעים עד לכדי 600 ש"ח למ"ר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן