כמה עולה ביטוח אישי?

כמה עולה ביטוח אישיכאשר מדובר על פוליסה של ביטוח אישי, הכוונה היא לרוב לפוליסות שונות, אשר באות לבטח אותנו מפני פגיעות שאין תלויות בגורמים אנושיים אחרים. למה הכוונה? בעוד שתאונות עבודה או תאונות דרכים, מכוסות במסגרות של הביטוח הלאומי או פוליסות ייעודיות, הרי שהביטוח האישי, בא לבטח אותנו במקרה של פגיעות אישיות שיכולות לפקוד אותנו – החל מביטוח עבור מחלות קשות שיפצה אותנו עבור הטיפול הרפואי הנדרש ואובדן כושר עבודה, ועד לביטוח עבור תאונות אישיות שהתרחשו בבית שלנו. אז מה משפיע על המחיר של הביטוח?

מהגיל ועד העבודה

  • גיל המבוטח – באופן כללי, ככל שמדובר על מבוטח צעיר יותר, כל המחיר עבור ביטוח אישי יהיה נמוך יותר. הסיבה לכך היא שמבוטח מבוגר יותר, חשוף יותר להתפתחות של מחלות, והמערכת החיסונית שלו נוטה להיות חלשה יותר. ההשלכות על המחיר עם זאת, מצומצמות עד שמגיעים לגיל העמידה.
  • היסטוריה רפואית – אם למבוטח יש עבר רפואי בעייתי יחסית, מחלות כרוניות, או היסטוריה של מחלות קשות במשפחה אשר ידוע כי הן יכולות לעבור לדור הבא – הרי שהמחיר עבור פוליסת הביטוח האישית יהיה גבוה יותר. לעומת זאת, לאדם עם עבר רפואי נקי, המחיר יהיה נמוך באופן משמעותי.
  • מצב תעסוקתי – אם אתם רוצים לדעת כמה עולה ביטוח אישי, חשוב לדעת שגם למקם העבודה יש השפעה. אם אתם עובדים בעבודה משרדית רגועה, המחיר יהיה זול יותר מאשר מצב שבו אתם עובדים בתנאי לחץ, בעבודה פיזית, או רגישה במיוחד.

 ומה יהיה המחיר הסופי?

המחיר החודשי של פוליסת ביטוח אישי, מתחיל לרוב בסכומים של 22 ש"ח לחודש. לרוב, בכל שנה שבה מתבגרים, המחיר עולה לחודש בסכומים שנעים בין 20 אגורות לשקל אחד. כמו כן, במידה ומדובר על אדם עם עבודה רגישה יחסית, המחיר הבסיסי יכול להתייקר בכמה שקים לחודש. גם מצב רפואי בעייתי, יכול להעלות באופן משמעותי את הפרמיה עבור ביטוח אישי, בסכומים שנעים בין כמה שקלים לעשרים שקלים נוספים לחודש.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן