כמה עולה בלון גז?

בלון גז

בלון גזיש מגוון שירותים המרכיבים את עלות האחזקה של גז בבית, במשרד או בעסק. יותר ויותר אנשים בוחרים לעבור אל שירותי גז על מנת לחסוך בהוצאות חשמל. יחד עם זאת, כדאי לזכור כי השאלה כמה עולה בלון גז מורכבת מפרמטרים רבים. מעבר לכך, יש לזכור כי ביקור של טכנאי גז לבדו עולה 150-250 ש"ח. בדיקה תקופתית למערכת הגז תעלה גם היא 150-250 ש"ח, אולם התקנת גלאי גז כולל ברז חשמלי תעלה 1,800-2,000 ש"ח. במילים אחרות, העלות של בלון גז היא חלק ממערכת שיקולים רחבה המשפיעה על גובה ההוצאות.

הגורמים המרכיבים את מחירו של בלון גז

משקל הבלון

מחירם של בלוני גז כבדים גבוה בעשרות אחוזים מהמחיר של בלון גז סטנדרטי. הבלון הפופולארי הוא של 12 ק"ג, אולם לא מעט משפחות משתמשות בבלון גז של 48 ק"מ ומעלה. משקל הבלון משפיע על המחיר, ואינו כולל התקנה ראשונית. מיכל גז במשקל של 12 ק"ג יעלה 120-170 ש"ח, בעוד מיכל גז במשקל של 48 ק"ג יעלה 450-800 ש"ח.

התקנה ראשונית

העלות של התקנה ראשונית רלוונטית עד 10 מטר צנרת, לנקודה אחת בלבד. ההתקנה הראשונית היא המסובכת ביותר, ולכן היא מתומחרת בצורה שונה מאשר החלפת בלון גז באופן תקופתי. בדיקה כמה עולה בלון גז חייבת להתחשב בעלות התקנה ראשונית. עלות התקנת בלון גז אחד עומדת על 400-700 ₪, וחייבת להתבצע תוך הקפדה על כל כללי הבטיחות. המחיר של התקנת זוג בלוני גז לנקודה אחת הוא 900-1,200 ש"ח.

חיבור למערכת הגז

זהו פרמטר המתאים למי שמעוניין לחבר את מיכל הגז שברשותו אל מערכות אחרות. לצד שימוש בגז עבור הכיריים, ניתן לחבר את מערכת הגז למייבש כביסה או להתקין מחמם מים. חיבור מייבש כביסה מופעל בגז למערכת הגז יעלה 250-350 ש"ח. לעומת זאת, התקנת מחמם מים בגז תעלה 1,500-2,500 ש"ח.

מהו בלון גז יד שנייה?

ניתן להוזיל את המחיר של בלון גז כאשר רוכשים בלון יד שנייה. רק חברות גז בעלות רישיון ממשרד התמ"ת יכולות לספק בלון, ולכן לא מעט אנשים מבקשים לנצל את המצב. מצד שני, המחיר הזול של בלון גז יד שנייה עשוי לנבוע מכמות לא מלאה או ממילוי גז לא חוקי. אדם ללא רישיון והסמכה עלול להתקין בלון חצי מלא אך לדרוש מחיר גבוה, למרות הנחה מסוימת מול המחיר של בלון גז חדש. אפשר לזהות בלון גז יד שנייה על פי חלודה או היעדר סימנים כמו שמה של חברת הגז. לסיכום, אל תבדקו רק כמה עולה בלון גז ובצעו השוואה על פי רשימת הפרמטרים המלאה. הסקירה המופיעה לפניכם אינה מחייבת מבחינת המחירים, אך היא תורמת להיכרות עם התחום.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן