כמה עולה מונית?

מונית

מוניתמונית היא ללא ספק אחד מאמצעי התחבורה הנוחים ביותר. המונית זמינה עבורנו בכל שעה, מציעה נסיעה מהירה ומבטיחה חוויה נוחה למדי. אי אפשר להשוות בין התנאים בתוך מונית לבין התנאים של אוטובוס או אפילו רכבת. יחד עם זאת, השאלה כמה עולה מונית יכולה להשפיע בצורה משמעותית על מערכת השיקולים. ידוע כי המחירים של מוניות גבוהים יותר ממחירי נסיעות באמצעי תחבורה ציבורית אחרים. מצד שני, ניתן להוזיל את המחיר במידה ומכירים את הפרמטרים המשפיעים על החישוב.

כיצד נקבע מחיר הנסיעה שלכם?

מחיר התחלתי

הפעלת מונה במונית מתחילה במחיר קבוע מראש. המחיר ההתחלתי בכל רחבי הארץ הוא 11.1 ש"ח, לעומת מחיר התחלתי של מונה באילת אשר עומד על 9.5 ש"ח. כל פעימת מונה נוספת מחושבת לפי 0.30 ש"ח.

תעריף

החוק מתיר קביעת תעריף שונה עבור שעות נסיעה במונית ביום, לעומת שעות נסיעה במונית בלילה. מטרת החוק היא לגלם בתוך מחיר הנסיעה את הסיכון אותו נוטלים הנהגים. אין ספק, כי נסיעה בלילה היא מסוכנת ותובענית יותר מנסיעה ביום. בנוסף, במהלך הלילה יש פחות תחרות, ולכן התעריף גבוה יותר. על כל פנים, יש לזכור כי נסיעה במהלך היום ובין השעות 5:30-21:00 מחושבת על פי תעריף 1, לעומת נסיעה בלילה ובין השעות 21:01-05:29 המחושבת לפי תעריף 2. תעריף 2 גבוה ב-25% מתעריף 1, והוא גם מתקדם מהר יותר ממנו. המשמעות היא כי עבור נסיעה סטנדרטית ביום ובלילה עשויים להיווצר פערי מחיר של עשרות שקלים.

מטען

נהג מונית רשאי לגבות תוספת עבור כל מזוודה. אין תוספת מחיר על מטען יד, וזאת בשל העובדה שהנוסע מעלה את המטען לבדו. בנוסף, אין לגבות תוספת על עגלת נכים. מחיר התוספת עבור כל מזוודה הוא 3.60 ש"ח.

הזמנה טלפונית

לא רבים יודעים זאת, אך הזמנה טלפונית של מונית מייקרת את מחיר הנסיעה. ברוב המקרים עדיף לעצור את המונית ברחוב או להגיע אל תחנת המוניות, במידה והיא נמצאת במרחק הליכה. המחיר של הזמנה טלפונית הוא 4.30 ש"ח.

מספר נוסעים

במידה ויש יותר מ-2 נוסעים, נהג מונית רשאי לגבות תוספת על כל נוסע מעל גיל 5. מחיר התוספת על מספר הנוסעים הוא ארבעה שקלים לכל נוסע.

יעדים מיוחדים

זהו פרמטר המשפיע בצורה קיצונית על השאלה כמה עולה מונית. נהג רשאי לגבות תוספת מחיר עבור נסיעה בכביש 6, נסיעה משדות תעופה או המתנה לנוסע. נסיעה בכביש 6 כרוכה בתוספת מחיר של 13.60 ש"ח. נסיעה מנתב"ג מתבצעת בתוספת מחיר של 5 ש"ח, בעוד נסיעה משדה דב או מנמל חיפה היא בתוספת 2 ש"ח.

מה תעדיפו, מונה או מחירון?

בנסיעות בינעירוניות יכול נוסע לבחור האם לשלם על פי מונה או במחיר קבוע מראש. בכל שאר המקרים, מחיר נסיעה במונית מושפע מפרמטרים קבועים יחסית. אי אפשר לדעת מראש כמה עולה מונית, אך רשימת המחירים הלא מחייבת שמופיעה לעיל עשויה לעזור.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן