כמה עולה דיור מוגן יוקרתי?

דיור מוגן הוא אחד המקומות הטובים ביותר למבוגרים בני הגיל השלישי. בדרך כלל המבוגרים יעברו אליהם אחרי גיל הפרישה אך זה משתנה מאוד לפי שגרת חייו של הדייר, המצב הרפואי והנפשי שלו וכמובן אלמנטים אחרים כמו מיקום המגורים וכו'. נשאלת השאלה, האם כדאי לגור בדיור מוגן יוקרתי?

כמה עולה לגור בדיור מוגן איכותי יותר?

לפני שנתחיל לדון על השאלה האם כדאי לגור בדיור מוגן יוקרתי צריך לשאול שאלה חשובה הרבה יותר: כמה עולה לגור בדיור מוגן יוקרתי? התשובה לשאלה הזו לא תהיה סופית מאותה הסיבה שאין תשובה אחת לשאלה כמה יעלה רכב יוקרתי או דירה יוקרתית. דיור מוגן יוקרתי ממותג כך כדי לעשות הפרדה בין היכולות הכלכליות של הדיירים השונים, כאשר ממחיר של 8000 ו-10000 שקלים בחודש הדיור כבר נחשב ליוקרתי מאוד. המחיר יכול לעלות אפילו למעל 12 אלף שקלים בחודש ולכן יש לבצע סקר שוק מעמיק ולהתרשם מהכדאיות בעבור המחיר בכל אחת מהאפשרויות.

מה אנו מקבלים תמורת המחיר הגבוה?

כדי להבין האם המחיר הגבוה של דיור מוגן יוקרתי באמת מוצדק כל אחד צריך לחשוב עם עצמו מה הוא צריך מהדיור המוגן ומה הסטנדרט שלו. המחיר הגבוה למעשה משפר את כל האלמנטים במקום, וזה מתחיל כבר מהמתקנים. למעשה דיור מוגן יוקרתי יכיל ספא, בריכה, חוגים להעשרה וכושר כמו זומבה, יוגה פילאטיס ועוד, לימודי שחיה , טיפולי הידרותרפיה, וכבר ניכר הבדל גדול מאוד בלובי הכניסה והמעברים, ועד המעליות וכמובן החדרים. גם חדר האוכל יהיה טוב יותר, האוכל עצמו יהיה טעים ומגוון יותר וכמובן הפעילויות יהיו עשירות מאוד. בדיור המוגן היוקרתי יש יותר פרטיות לדיירים, המקום נראה טוב יותר וכמובן שיש גם הרצאות, סיורים וסדנאות בהתאם.

 

כיצד ניתן להתמודד עם העלות הגבוהה?

דיור מוגן יוקרתי עולה הרבה מאוד ולמעשה ההתמודדות עם המחיר הגבוה לעתים מהווה מכשול גדול, גם עבור אלוש כבר החליטו שהם רוצים להשקיע. כדי לגשר בין הרצונות שלכם להיות בדיור מוגן שכזה לבין היכולת הכלכלית שלכם, ניתן לשאת ולתת מול ההנהלה כדי להבין מהן אפשרויות התשלום. לעתים ניתן לקחת בגיל מאוחר על חשבון הנכס שיש לדייר, לעתים אפשר לפרוס את התשלומים בצורה נוחה יותר ולעתים ניתן לקבל הנחה או השתתפות מהביטוח הלאומי במקרה ויש בעיות רפואיות.

המאמר באדיבות בית טובי העיר – דיור מוגן יוקרתי בירושלים

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן