כמה עולה דשא סינטטי

דשא סינטטימחירו של דשא סינטטי נחשב באופן כללי למחיר שאיננו זול. עם זאת, טווח המחירים הוא רחב מאד, ועומד כיום על מחירים שמתחילים ב 19 ש"ח למ"ר, ויכולים להגיע גם ל 100 ש"ח למ"ר. הטווח הממוצע הוא לרוב בין 50 ל 80 ש"ח למ"ר. עם זאת, יש שאלה מאד חשובה שעולה – מדוע בעצם טווח המחירים של הדשא הסינטטי הוא רחב כל כך, ומה משפיע על המחיר של הדשא הסינטטי? וכמובן השאלה החשובה ביותר – האם יש קשר ישיר בין המחיר של דשא סינטטי למ"ר לבין האיכות שלו? בואו ונראה מה משפיע על המחיר.

כל הגורמים שמשפיעים על המחיר

איכות הדשא

יש חומרים שונים שמהם אפשר להכין את הסיבים אשר מדמים את הדשא הסינטטי. ככל שהחומר נחשב לעמיד יותר וחזק יותר – כמובן שהמחיר יעלה. למעשה, זה הגורם שמשפיע יותר מכל על המחיר של מ"ר דשא. חומר איכותי הוא כזה שאמור להחזיק מעמד לאורך שנים, להישאר צמוד למדשאה, וכמובן לעמוד בפני תנאי מזג האוויר. חומר איכותי לדשא סינטטי מצריך לעמוד הם בתנאים של קור, רוחות וגשמים – אך גם לעמוד בפני קרני השמש, ורמות גבוהות של קרינת UV.

צפיפות הדשא

ככל שהסיבים של הדשא הם צפופים יותר, סימן שהדשא עמיד ואיכותי יותר – וכך מחירו עולה. הדבר גם הגיוני – ככל שיש יותר חומר במ"ר, כך המחיר שלו יעלה. זהו הקריטריון השני שמשפיע לא מעט על המחיר של דשא סינטטי, ויש להתייחס אליו, כשכבר מדובר כאן על הבדל של אלפי סיבים במ"ר, בהתאם לאיכות הדשא.

כמות תפרים

התפרים אשר מחזיקים את הסיבים לדשא, משפיעים לא מעט על המחיר. כמות גבוהה יותר של תפרים משמעותה שהסיבים מוחזקים יותר. המשמעות של סיבים חזקים ועמידים יותר היא כמובן שהמחיר למ"ר עולה. לכן, אם המרווח בין התפרים קטן (לרוב הוא נמדד באינצ'ים, ואפשר להסתכל על הנתונים כשבוחנים את הדשא) – כך אפשר לצפות שהמחיר יעלה.

איכות המצע

המצע שעליו מונחים סיבי הדשא, חשוב לא פחות מהסיבים עצמם. ראשית, יש את עניין העובי – מצעים עבים יותר נחשבים איכותיים יותר, והם עולים יותר. אם מדובר על משטחים שמתוכננים בכדי למנוע הצפה של הדשא – המחיר שלהם גבוה יותר (המנגנון למניעת הצפות מופעל על בסיס נקבים קטנים שיש בחלק התחתון של המצע, שמאפשרים למי הגשמים לזרום מתחת למשטח במקם להציף את הסיבים).

מיתוג

יש מספר יצרניות שונות של דשא סינטטי, וכמובן שאם מדובר על מותג מוכר, שקיבל ביקורות טובות – המחיר שלו יעלה.

הקשר בין איכות למחיר

ככלל, אפשר בהחלט לומר שיש קשר ישיר בין המחיר של הדשא לבין האיכות שלו. ככל שהדשא הסינטטי עמיד לאורך מזן, וכמובן נראה טבעי יותר – כך המחיר שלו יעלה בהדרגה. עם זאת, לא תמיד חייבים לבחור את הדשא היקר ביותר, ואם בוחרים את הדשא במחירים שהם סביב הממוצע ומעט מעליו – אפשר לקבל מחיר נוח, עם תמורה מלאה לאורך זמן.

המאמר באדיבות הולי אינטרנציונל

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן