כמה עולה ויזה לארה"ב?

ויזה לא ניתן להיכנס אל תחומי ארצות הברית ללא ויזה מתאימה. על אף שיחות ומגעים המתנהלים בין גורמים האחראיים על הנושא במשרד החוץ במטרה לבטל את הצורך בויזה עבור ישראלים, בינתיים נדרש תשלום של מאות שקלים עבור ויזה מן הסוג הזה. על מנת לדעת כמה עולה ויזה לארה"ב יש לקחת בחשבון מספר נושאים. בנוסף, מומלץ להתחיל לטפל בהוצאת הויזה מספר חודשים לפני מועד הטיסה המבוקש. במידה ומדובר על ויזת תיירות אשר מונפקת בפעם הראשונה, כדאי לקחת בחשבון גם אפשרות של סירוב ותשלום שני.

מחירי אגרת ויזה לארצות הברית

ויזה רגילה

יש מספר סוגים של ויזות. ויזה 2B/1B מתאימה לכל תייר המגיע לארצות הברית. מעבר לכך, זו ויזה לאנשי עסקים וויזה אשר אותה ניתן להנפיק לצרכים רפואיים. מעבר לכך, ישנה ויזת סטודנט, ויזה למשתתף בתכנית חילופי מבקרים או ויזת עיתונאי. ההבדלים בין סוגי הויזות באים לידי ביטוי בתקופת האישור, והמחיר זהה עבור כל הויזות בקטגוריה הזו. המחיר הנוכחי עבור ויזה כזו עומד על 160$. כדאי לעקוב אחר פרסומי שגרירות ארצות הברית, ועדכונים בנוגע למחירים, ולזכור כי בכל מקרה השגרירות גובה את הסכום בשקלים. המחיר משתנה לעת לעת בהתאם לשער הדולר.

ויזה מיוחדת

הסוג השני של ויזה לארצות הברית מתאים לעובדים זמניים, ניוד מומחים, אנשים בעלי יכולות יוצאות דופן, ספורטאים, אמנים ואנשי דת. מחירה של הויזה הזו הוא 190$. גם כאן אפשר לראות לא מעט שינויים הקובעים כמה עולה ויזה לארה"ב על פי שער הדולר.

אגרות נוספות

בחלק מסוגי הויזות שצוינו יש לשלם אגרות נוספות. אגרות אלו אינן מחזירות למבקש הויזה במקרה של סירוב, אך הן תנאי עבור הגשת הבקשה. יש לברר מול השגרירות איזה סוג של אגרה מתווספת אל ויזה ספציפית. ויזת תייר רגילה אינה דורשת תשלום אגרה נוספת מלבד המחיר הקבוע. אגרת SEVIS משולמת במקרה של הגשת מועמדות לויזת סטודנט מסוג F, לדוגמא. מחירה של אגרה זו עומד נכון להיום על 200$, בעוד מחירי אגרות אחרות עשויים להיות גבוהים יותר.

אגרת ESTA

זהו פרמטר הרלוונטי עבור בעלי דרכון של אחת המדינות הפטורות מויזה לארצות הברית. העלות של אגרת ESTA היא 14$.

איך מוציאים ויזה לארצות הברית?

הפרמטרים הקובעים כמה עולה ויזה לארה"ב אינם משתנים, אולם המחירים עצמם יכולים להשתנות בעשרות אחוזים, ולכן הסקירה אינה מחייבת. אדם המעוניין להנפיק ויזה לארצות הברית יכול לפנות ישירות לשגרירות, או לבצע את התהליך דרך חברות מקצועיות וסוכנויות נסיעות. מבחינת טווח המחירים, כדאי בשלב הראשון לבדוק כמה עולה ויזה לארה"ב על פי נתונים אישיים, דרישות וצרכים, ורק לבצע השוואה בין הוצאת ויזה באופן עצמאי לבין פנייה אל גורם חיצוני.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן