כמה עולה הובלה של חומרים מסוכנים?

במידה ואתם מנהלים מפעל, ארגון או עסק אשר עובדים עם חומרים מסוכנים, חשוב לדעת שצריך לפנות אותם מהמקום בסיום השימוש. אי אפשר לשפוך אותם לביוב או לפח האשפה, משום שפוטנציאל הנזק הוא עצום, והדבר אף לא חוקי ועלו להיגמר בקנסות כבדים במיוחד. לכן, הפתרון הוא פשוט לפנות לעסק אשר עוסק בפינוי של חומרים מסוכנים. אותו עסק צריך להיות כמובן עם רישיון מתאים מטעם המדינה לעסוק בנושא, וברגע שהוא יכנס לתמונה אתם יכולים להיות רגועים שאתם גם מקיימים את החוק כלשונו, וגם שומרים על הסביבה והעולם. אולם, כמה בכלל יעלה השירות וממה המחיר יושפע?

השפעות אפשריות על מחירי השירות

  • תקנים לכל חברה שעוסקת בפינוי של חומרים מסוכנים צריך להיות כאמור רישיון, אך יכולים להיות לה גם תקנים נוספים שיעידו על המקצועיות שלה. כך למשל ישנן תקן ISO הנוגע להובלה של חומר מסוכן. חברה עם תקן כזה יכולה לעבוד גם עם גופים ציבוריים שונים, ובאופן כללי התקן מעיד על הסטנדרטים הגבוהים שלה. חברה עם רישיון אך ללא תקן אולי תציע לכם מחיר זול יותר, אך איכות העבודה שלה היא פחות ברורה ונהירה.

  • ניסיון כמו בכל תחום, גם כשזה מגיע לתחום של הובלת חומרים מסוכניםהובלת חומרים מסוכניפ יש חשיבות עצומה לניסיון של החברה. נכון שרישיון הוא תנאי הסף המינימלי מעיד על כך שהחברה נוקטת בהוראות הבטיחות, אבל לניסיון יש ערך מוסף מסוים. הניסיון מחווה על כך שמדובר על חברה שלא היו לה תאונות, שלא היו נגדה תביעות שונות ושלא היו איתה בעיות. ככל שהניסיון של החברה הוא ארוך יותר כך לרוב אפשר גם לצפות שהמחיר שהיא תציע יהיה גבוה יותר, שכן הביקוש לשירותיה יהיה גבוה יותר.

  • תדירות השימוש יש הבדל בין פניה חד פעמית לחברה על מנת שזו תפנה את החומרים המסוכנים, לבין יחסי עבודה קבועים, וכמובן שהצעת המחיר תהיה בהתאם.

אז כמה נשלם בסוף תמורת השירות?

פינוי חד פעמי של חומר מסוכן יהיה לרוב בטווח של כמה מאות שקלים ומדובר על עלויות שנעות בין 400 ל1,500 ₪ – תלוי גם בכמות החומר. יחסי עבודה קבועים משנים את התמונה ואפשר לקבל הצעות מחרי ספציפיות בהתאם לתדירות הנדרשת.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן