כמה עולה חוט זהב להכנת תכשיטי זהב?

חוט זהב

חוט זהב הוא בין המרכיבים הבסיסיים בתהליך הכנת תכשיטי זהב. את החוט ניתן לרכוש באופן עצמאי או עבור שימוש מסחרי. החוט עמיד לאורך שנים, הוא מיוצר ממתכת יקרה ולעיתים קרובות הוא גם קובע את עלות התכשיט ואת עמידותו.

חשוב לבחור את החוט לפי צרכים דקורטיביים ולשים לב גם למאפייני הזהב. אפשר לבחור חוט לפי משקל, דגם, צורה ועוד. בנוסף, כדאי להכיר את הגורמים המשפיעים על המחיר של החוט.

פרמטרים הקובעים כמה עולה חוט זהב

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה יעלה לקנות חוט זהב להכנת תכשיטי זהב שונים:

  1. צבע – את החוט ניתן להשיג בצהוב ואדום. חוטי זהב לבנים מגיעים ללא ציפוי רודיום וצבעם בפועל הוא אפור-צהבהב. הצבע משפיע על המחיר היות והוא קובע כמה תהליכי עיבוד יעבור הזהב לפני שהוא יהפוך לחוט.
  2. קוטר – כמו בתכשיטי זהב אחרים, גם ברכישת חוט יש משמעות לקוטר. את הקוטר מודדים במונחים של מ"מ לכל גרם. לרוב נהוג לבחור חוטים של 0.3 מ"מ ל-28 גרם או 0.4 מ"מ ל-26 גרם. ככל שהקוטר גדול יותר, כך צפוי המחיר של החוט לעלות.
  3. דרגת קושי – את החוט אפשר להשיג בדרגת קושי רך, בינוני או קשה. דרגת הקושי קובעת את העמידות ואת החוזק של החוט לכן רצוי לתת עדיפות לדרגת בינוני והלאה עבור הכנת תכשיטים. בשימוש בחוט לצרכי תפירה ניתן לבחור את הדרגה הרכה ביותר.
  4. משקל – המשקל של חוטים המיוצרים ממתכות יקרות נמדד בגרמים. ככל שרוכשים יותר גרמים כך המחיר לגרם יורד, אך העלות הכללית כמובן עולה.
  5. כמות יחידות – משתלם יותר לרכוש חבילה של חוטי זהב מאשר כל חוט בנפרד. ככל שכמות היחידות עולה, המחיר לכל חוט יורד.

חוט זהב

טווח מחירים

חוט עגול של 0.3-0.4 מ"מ ובמשקל 9 קראט יעלה 71-75 ש"ח לכמות של 1-11 יחידות. חוט של 18 קראט יעלה 133-140 ש"ח וחוט של 22 קראט יעלה 166-174 ש"ח לכמות של 1-11 יחידות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן