כמה עולה חופשה בישראל?

חופשה בישראל

לקחת פסק זמן בלי לצאת מהארץ

חופשה בישראליש לנו ארץ יפיפייה המציעה מגוון רחב של אתרי נופש, מלונות, צימרים, ואפילו לינת שטח. עקב כך, אנשים רבים בוחרים להישאר בארץ בחופשות השונות, ונהנים מכל היופי והטבע שיש לארץ הקטנה שלנו להציע. עם זאת, חופשה בארץ לא בהכרח תהיה זולה יותר מחופשה בחו"ל, וחשוב מאוד להבין זאת. אז למה בכל זאת כדאי לצאת לחופשה בישראל? כי זה עוזר לפתח את תעשיית הנופש והתיירות בארץ, כי זה מחזק את הכלכלה הישראלית, וגם כי זה פשוט יותר נוח ויותר קרוב. לפני שמחליטים לצאת לחופשה בישראל, חשוב להחליט לאיזה אזור רוצים לנסוע, באילו ימים (אמצע שבוע או סוף שבוע), ואיזה סוג אירוח נרצה לקבל. כל הגורמים הללו ישפיעו בצורה משמעותית על מחיר החופשה.

כמה עולה חופשה בארץ?

  • בתי מלון – מחירי בתי המלון בארץ משתנים לפי מיקום, זמן בשבוע (אמצע שבוע או סוף שבוע), ועונות השנה. לילה בבית מלון באילת בתקופות השיא (קיץ וחגים) יכול לעלות כ-1,000-3,000 ₪. בחורף, חדר בבית מלון באילת יעלה פחות בצורה משמעותית והמחירים ינועו בין 400 ל- 1,500 ₪. בתי מלון בצפון בתקופות השיא הם מעט זולים יותר ויעלו כ-1,000-2,000 ₪ ללילה. המחירים לבתי מלון בירושלים ובמרכז נעים גם הם בטווח מחירים דומה של 1,000-2,500 ₪ ללילה, כאשר מלונות בוטיק אינם נכללים בטווח הזה.
  • צימרים ולינה כפרית – תחום הלינה הכפרית הוא תחום מאוד מפותח בארץ, וגם בו המחירים משתנים לפי מיקום, זמן בשבוע, ועונות השנה. כמו כן, המחירים שונים זה מזה על סמך השירותים השונים שבתי האירוח מציעים (ארוחות בוקר, ג'קוזי, בריכה, ועוד). לינה כפרית בדרום עולה כ- 300-700 ₪ ללילה בצימרים סטנדרטיים. לינה כפרית בצפון עולה יותר וטווח המחירים עומד על 400-1,000 ₪ ללילה. מחירים אלו יכולים לעלות בתקופות השיא כמו חופשת הקיץ וחגי ישראל.
  • טיולים – חופשה בישראל כוללת בתוכה לרוב גם טיולים ואטרקציות שונות אשר מהווים חלק בלתי נפרד ממחיר החופשה. טיול מאורגן לקבוצה בארץ יעלה כ- 3,000-5,000 ₪ ויכול לכלול גם תשלום נוסף עבור כניסות לשמורות טבע. טיולי ג'יפים עולים כ- 200-500 ₪ לאדם בכל רחבי הארץ (צפון, דרום, וירושלים). טיולי טרקטורונים עולים כ- 350-400 ₪ לזוג, וכ- 350-500 ₪ עבור משפחות. ניתן למצוא מגוון אפשרויות נוספות אם תעשו חיפוש עסקים נרחב בכל מה שנוגע לתיירות ואטרקציות.

ניתן להוזיל את החופשה בצורה משמעותית

חופשות בישראל הן לא עניין זול בכלל, אך אין זה אומר שלא כדאי לצאת לחופשה בארץ וליהנות מיופייה ומקסמיה. שריון תאריך החופשה מראש, בעיקר בתקופות הקיץ והחגים, תוכל להוזיל עלויות בצורה משמעותית. כמו כן, ניתן לשמור על הספונטניות ולא לתכנן חופשה זמן רב מראש, אבל לישון באתרי לינת שטח על בסיס אוהלים, אשר יעזרו לכם לצמצם בצורה משמעותית את עלויות החופשה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן