כמה עולה טיפול באמצעות בעלי חיים?

טיפול באמצעות בעלי חיים

בעלי חיים הם חלק משמעותי מטיפול של בעיות שונות ומגוונות

אנשים רבים מכירים שיטות טיפול הכוללות טיפול באמצעות מוזיקה או באמנות, אבל רבים לא מכירים את האפשרות של טיפול באמצעות בעלי חיים. טיפול מסוג זה מאפשר טיפול במגוון רחב של בעיות שונות הכוללות, בין היתר: בעיות התפתחותיות, בעיות ביחסים בינאישיים, בעיות מתחום הקשת האוטיסטית, ואפילו בעיות חברתיות. הטיפול אשר משלב בעלי חיים מאפשר למטופלים לפתח רגשות אהדה וחיבה, מעוררת את האחריות במטופל, עוזרת לו ליצור קשרים בינאישיים עם בעל החיים, ועוזרת לו מהבחינה הרגשית והנפשית.

הכל על טיפול באמצעות בעלי חיים

  • קיימים סוגי טיפול שונים – טיפול באמצעות בעלי חיים הוא שם כוללני עבור טיפולים שונים המתמקדים בבעיות שונות, ואשר מבוצעים עם חיות שונות. הטיפולים הנפוצים ביותר הם באמצעות כלבים או באמצעות סוסים. הטיפול מתמקד בבעיה של המטופל – בין אם מדובר בבעיות התפתחותיות, בעיות רגשיות, או בעיות מנטליות, סוג הטיפול ומשך הטיפול מותאמים לפי הצרכים האישיים של המטופלים. כמו כן, ניתן לבחור בין טיפול אישי וטיפול קבוצתי, וכמובן שאופי הטיפול משתנה בין שני הסוגים.
  • היכן מתבצע הטיפול – כתלות בסוג הטיפול, הטיפולים יכולים להתבצע בבית המטופל או במרכז הטיפולי. טיפול ברכיבה למשל, לא יכול להתבצע בבית המטופל, כמו גם טיפול קבוצתי מכל סוג. טיפול אישי באמצעות כלבים, למשל, יכול בהחלט להתבצע בבית המטופל. הגמישות הטיפולית הזו מאפשרת טיפול במגוון רחב יותר של בעיות, גם לאנשים אשר מתקשים לצאת מהבית ולהתרגל לסביבות חדשות ולא מוכרות.טיפול באמצעות בעלי חיים
  • באילו תחומים מתמקד הטיפול? – הטיפול באמצעות בעלי חיים מותאם באופן אישי לכל מטופל לפי צרכיו השונים, אבל הוא יכול להתייחס להרבה מאוד אספקטים שונים של המטופל. התחומים השונים שניתן לטפל בהם הם: התחום הרגשי, התחום החברתי, התחום הלימודי-קוגניטיבי, והתחום ההתנהגותי.
  • ממה מושפע המחיר? – מחיר טיפול בבעלי חיים משתנה לפי מספר גורמים. ראשית, יש הבדל משמעותי במחיר בין טיפול אישי לטיפול קבוצתי. כמו כן, מקום הטיפול משפיע גם הוא על המחיר, המומחיות של המכון המטפל, וכמובן גם סוג בעלי החיים.

כמה עולה טיפול באמצעות בעלי חיים?

טיפול באמצעות בעלי חיים עולה כ- 100-200 ₪ לטיפול בממוצע, עבור כל סוגי הטיפולים השונים. טיפול באמצעות כלבים עולה כ- 130-190 ₪ לטיפול אישי במכון הטיפולי, ותיתכן תוספת תשלום של כ-50-100 ₪ עבור טיפול בבית המטופל. טיפול ברכיבה עולה כ- 120-180 ₪ לטיפול אישי. טיפולים קבוצתיים ברכיבה עולים כ- 100-170 ₪ לטיפול. כמו כן, ניתן להוזיל עלויות על ידי רכישת תכנית של מספר טיפולים רצופים (כרטיסייה) או אפילו להשיג מימון או סבסוד מקופת החולים על ידי אבחון הילד המטופל בבעיה שמצריכה טיפול מסוג זה. בכל מקרה, מומלץ לבחור במרכז טיפולי מקצועי אשר יעניק את הטיפול הטוב ביותר, גם אם יש הבדל במחיר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן