כמה עולה טיפול שורש?

השתלה בזאלית

טיפול שמבוצע כאשר עששת חודרת את המעטה החיצוני של השן נחשב יקר יותר בהשוואה לטיפולי שיניים אחרים, אך גם בו המחיר אינו קבוע אלא מושפע מפרמטרים מסוימים. במאמר הבא נרחיב על כך ונבין כיצד מתבצע הטיפול

טיפול שורש הוא ללא ספק אחת הפרוצדורות המורכבות ביותר בתחום של רפואת שיניים. מלבד רמת המיומנות הנדרשת על מנת לבצע טיפול כזה, הוא מפורסם גם בגלל ההשלכות שלו על איכות החיים. במילים אחרות, מדובר בטיפול כואב יחסית שנמשך דקות ארוכות ובמהלכו חווים חוסר נעימות. מנגד, הטיפול חיוני עבור בריאות השן והוא מהווה את הפרוצדורה הרפואית היחידה שרלוונטית למצבים מסוימים.

טיפול שורש נדרש כאשר עששת חודרת את המעטה החיצוני של השן. כל עוד העששת מופיעה על גבי המעטה החיצוני בלבד, ניתן להתמודד איתה בצורה פשוטה יחסית. המצב מחמיר והופך להיות בלתי הפיך במידה והעששת נכנסת אל מרכז השן והזיהום ממשיך להתפשט. לפיכך, הדרך לעצור את הזיהום מלהמשיך להתפשט היא באמצעות טיפול מקיף ויסודי.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שיקבעו כמה עולה טיפול שורש:

א. מיקום השן בפה – מיקום השן בפה קובע את המחיר של הטיפול בגלל המורכבות והמיומנות הנדרשת מהרופא. טיפול בשן קדמית למשל זול משמעותית בהשוואה לטיפול בשן מלתעה והמחיר הגבוה ביותר הוא עבור טיפול בשן טוחנת.

ב. מספר תעלות השן שבהן מבצעים את הטיפול – בכל טיפול קובעים את מספר התעלות שבהן צריך לבצע את הניתוח. ההבדל הוא בין טיפול בתעלה 1, טיפול ב-2 תעלות, טיפול ב-3 תעלות וטיפול ב-4 תעלות. מלבד ההשפעה על המחיר, למספר התעלות יש גם השפעה על הכאבים מהטיפול ועל התחושה בסיומו.

ג. ביטוח בריאות – פרמטר של ביטוח בריאות קובע מה תהיה ההשתתפות העצמית של המטופל בגין טיפול שורש. אפשר לראות הבדלים בין מסלולי ביטוח של קופות החולים וגם בין פוליסות של חברות ביטוח פרטיות. אם רוצים, ניתן לברר מה גובה ההשתתפות העצמית בעזרת יצירת קשר עם נציגי חברת הביטוח או קופת החולים. כמו כן, דמי ההשתתפות העצמית משתנים לפי הגיל וההיסטוריה הרפואית של המטופל.

טיפול שורש

טווח מחירים טיפול שורש

טיפול שורש בשן קדמית יעלה 130-600 ש"ח לעומת טיפול בשן מלתעה שיעלה 150-750 ש"ח. טיפל בשן טוחנת הוא כאמור היקר ביותר ולכן הוא יעלה 200-800 ש"ח, עם פערים של עשרות אחוזים בין המחירים של קופות החולים השונות.

לשם השוואה, טיפול במרפאה פרטית יעלה 400-2,200 ש"ח. במרפאה שמחזיקה מומחה לטיפול שורש גובים מחיר גבוה מכל מרפאה אחרת, אך בדרך כלל מציעים מעטפת שירות תומכת ורחבה. על כל פנים, גם בעת קבלת הצעת מחיר ממרפאה פרטית כדאי לבדוק האם יש כיסוי מטעם הביטוח הפרטי ומה העלויות כוללות בתוכן.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן