כמה עולה כסא גלגלים?

מחיר כיסא גלגלים

מחיר כיסא גלגליםהשאלה כמה עולה כסא גלגלים מורכבת מכמה מרכיבים שונים שיש לקחת אותם בחשבון. השאלה הראשונה היא לאיזה צורך אתם זקוקים לכסא גלגלים? האם מדובר באדם ששבר רגל, והוא זקוק לכסא גלגלים לתקופה מוגבלת, או שמדובר באדם נכה שזקוק לכסא גלגלים לתקופה ממושכת, ואולי שמדובר באדם נכה בעל צרכים מיוחדים וכיוצא באלה. מחירי כסאות גלגלים יכולים לנוע מאפס שקלים ועד לעשרות אלפי שקלים בהתאם לצרכים השונים.

אנשים הזקוקים לכסא גלגלים פשוט יכולים להיעזר בארגוני עזרה (כדוגמת יד שרה ואחרים), ולהשאיל את הכסא לתקופה מסויימת ללא עלות כלל, אך כאשר מדובר בצרכים יותר מורכבים, יושפע המחיר של כסא הגלגלים מגורמים רבים. השאלה המתבקשת היא איך לבחור כסא גלגלים שיתאים לצורך הספציפי שלכם?

בחירת כסא גלגלים

בחירת כסא גלגלים קודמת לשאלה כמה עולה כסא גלגלים. בחירה נכונה יכולה לשנות את חיי האדם הנזקק לכסא שכזה, ולעזור לו להתמודד עם הקשיים שהוא חווה בניידות שלו, ומן הצד השני תוכל לחסוך לו בעלות כסא שאין לו כל צורך בו.
שלושת סוגים העיקריים של כסאות גלגלים שניתן כיום לרכוש או לשכור הם:

• כסאות בהנעה עצמית
• כסאות בהנעה חשמלית
• כסאות נדחפים

כסא גלגלים בהנעה עצמית – זהו הכסא המוכר לכולנו מבתי חולים והוא נמצא בשימוש אצל מרבית הנכים. כסאות אלה מיועדים להנעה עצמית על ידי היושב על הכסא. ההנעה נעשית על ידי הידיים ולעיתים על ידי רגל אחת (תלוי ברמת הנכות). לשם כך, יש צורך בכושר גופני, ורוב הרופאים ממליצים על סוג זה של כסאות כדי שהאדם ישמור על פעילות פיזית כל הזמן. אלה הם הכסאות הזולים ביותר, וניתן למצוא אותם במבחר גדול של דגמים ולצרכים מגוונים.

כסא גלגלים ממונע – אלה כסאות בעלי מנוע חשמלי ונהיגה עצמית של היושב על הכסא. נהיגת הכסא מתבצעת בקלות על ידי אצבעות הידיים בלחיצות כפתור פשוטות. כסאות אלה מאפשרים תנועה קלה וללא מאמץ לאנשים מוגבלים פיזית, בנוסף לנכות שיש להם. כסאות אלה מומלצים רק לאנשים שאינם מסוגלים להשתמש בידיים, או שאין להם את הכוח הפיזי להניע את עצמם. כסאות אלה יקרים משמעותית מכסאות בהנעה עצמית.

כסאות גלגלים נדחפים – אלה מיועדים לחולים סיעודיים, כאשר הם אינם מסוגלים להניע את הכסא באופן עצמאי, לא פיזית ולא מנטאלית. כסאות אלה מצויידים בגלגלים קטנים ובידיות אחיזה אחוריות לדחיפת הכסא על ידי המטפל.

הגורמים המשפיעים על המחיר

כפי שכבר ניתן להבחין, הגורמים העיקריים המשפיעים על מחיר כסאות גלגלים הם סוג הכסא וסוג ההנעה שלו. חשוב לדעת שכמו בכל תחום אחר ישנן חברות שנחשבות ליצרניות מעולות של כסאות גלגלים, והדבר נמדד בהנדסת האנוש של הכסאות, בירידה לפרטים הקטנים, בחומרים שמהם מיוצרים הכסאות וכדומה. בנוסף יש גם כסאות מיוחדים לצרכי ספורט, טיולים, עלייה במדרגות וכדומה, שהם בהכרח יקרים יותר מתוקף ייעודם.

אז כמה עולה כסא גלגלים? טווח המחירים יכול לנוע בין כמה מאות שקלים ועד לאלפי שקלים ויותר בהתאם לצרכים שלכם.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן