כמה עולה להקים מרפאת שיניים?

טיפולי שיננית

מרפאת שיניים פרטית יכולה להיות עסק מניב ומכניס עבור אנשי מקצוע מוסמכים. במאמר הבא נציג את הפרמטרים המשפיעים על עלות הקמת המרפאה ואת המחירים המשוערים הקיימים בענף

רופאי שיניים המסיימים את תקופת ההכשרה והסטאז' וצוברים מספיק ניסיון יכולים לשקול להקים מרפאה פרטית. לאחר הקמת מרפאה הם בוחרים האם לעבוד מול לקוחות פרטיים וציבוריים, לממש את תחום ההתמחות שלהם או להציע שירותי רפואה נוספים. המרפאה יכולה להיות משותפת למספר רופאים או לעבוד כחלק מרשת. יש גם מרפאות השייכות לחברות ביטוח ולקופות החולים הציבוריות. קהל הלקוחות מגיע מכלל האוכלוסייה וברמות הכנסה שונות. היתרון של הקמת מרפאה באופן עצמאי הוא יצירת מאגר לקוחות וצבירת נאמנות.

הקמת מרפאת שיניים היא הוצאה משתלמת בטווח הקצר והארוך בגלל שהיא מבטיחה מקור פרנסה יציב ומניב. את הקמת המרפאה ניתן לבצע בכל מקום בארץ, בהתאם לשיקולי ביקוש והיצע ועל פי תכנית עסקית מסודרת. השאלה היחידה היא כמה זה יעלה ואילו גורמים צפויים לשנות את מסגרת התקציב.

מרפאת שיניים

פרמטרים המשפיעים על המחיר

יש מספר פרמטרים המשפיעים על העלות של הקמת מרפאת שיניים בישראל:

א. ציוד נדרש – ההשקעה הראשונית בציוד הנדרש עבור המרפאה מוערכת בסכום גבוה של בערך 30 אלף דולר. זהו הסכום הממוצע לציוד חדש, אך אותו ניתן לצמצם במידה ורוכשים ציוד משומש. בעל המרפאה צריך להגדיר את מסגרת ההתמחות ולקבוע סדר עדיפויות עבור רכישת הציוד הנדרש. הציוד הבסיסי כולל בין היתר יוניט, מכשיר רנטגן, סקשן וקומפרסור. הריהוט עצמו עולה בערך 5,000 דולר והמלאי הראשוני של החומרים עוד 3,000-6,000 דולר.

ב. מיקום – כמו בכל עסק אחר, גם בתחום רפואת השיניים יש משמעות יוצאת דופן למיקום. ככל שהמיקום מבוקש ואטרקטיבי יותר, כך צפויה עלות הבנייה לעלות. המיקום משפיע על ההקמה מול הקבלן המבצע את הבנייה ומול שאר נותני השירותים. חשוב לבצע סקר ולהשוות בין מיקומים באותה עיר או בפריפריה הסביבתית.

ג. משרד בקומת קרקע, דירה או משרד בבניין מסחרי – אלו פרמטרים המשפיעים בעיקר על עלות התפעול הקבועה של המרפאה. שכירות של משרד בקומת קרקע יקר יותר משכירות של משרד בבניין משרדי, אך יש גם אפשרות להקים את המרפאה בדירה. בשני המקרים יש להשקיע בשיווק ואיתור לקוחות חדשים.

טווח מחירים

העלות הממוצעת של הקמת מרפאה עם ציוד משומש עומדת על 40 אלף ש"ח. במידה ובוחרים לרכוש ציוד חדש עבור המרפאה, העלות יכולה להגיע לסכומים של 100-200 אלף ש"ח. פערי מחירים משמעותיים קיימים בין הקמת מרפאה באיזור המרכז, בתל אביב ובגוש דן, לעומת מחירים בצפון או בדרום.

חשוב להכין תכנית עסקית לפני הקמת מרפאת שיניים ולהחליט איפה להשקיע ועל מה לוותר. כך שומרים על מסגרת התקציב ומתחילים ברגל ימין.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן