כמה עולה להתאכסן בבית אבות מול דיור מוגן?

כמה עולה בית אבות

כמה עולה בית אבותאם אתם, או קרובי משפחתכם שוקלים האם לעבור למסגרות של דיור מוגן או של בית אבות, אין ספק שאחד מהקריטריונים שיכולים להשפיע לעתים, הם של המחיר הסופי. חשוב מאד להבין, כי ההבדלים בין שתי המסגרות הללו לא נובע כמובן רק מהמחיר. מסגרות של בתי אבות מתאימים יותר למבוגרים אשר איבדו חלק מיכולת התפקוד העצמאית, בעוד שמסגרות של דיור מוגן, מתאימות למבוגרים בעלי יכולת תפקוד עצמאית מלאה.

בכל זאת, כדאי לדעת מה ההבדל בין המחירים השונים:

אז מה משפיע על המחיר?

  • שירותים רפואיים וסיעודיים – בקטגוריה זו, העלות של בית אבות כמובן תהיה גבוהה יותר מאשר זו של הדיור המוגן. בדיוק מוגן יש כמובן טיפולים רפואיים – כולל השגחה של אחות ומתן שירותי רפואה דחופה, אך אין סיוע סיעודי או רפואי קבוע. לעומת זאת, בבתי האבות, יש לרוב טיפולים רפואיים צמודים, אחיות סיעודיות, והדבר כמובן משפיע על המחיר החודשי.
  • מזון – במסגרת של בית אבות, יש ארוחות קבועות אשר ניתנות לאוכלוסיה בהתאם לגיל והמצב הרפואי. במסגרות הדיור המוגן, האדם המבוגר יכול במקרים רבים לבחור האם לשלם עבור שירותי הסעדה, או לקנות באופן עצמאי את המצרכים.
  • פעילויות העשרה – הן בבית אבות והן במסגרות הדיור המוגן יש פעילויות העשרה. עם זאת, בבתי האבות לרוב המחיר שלהם כלול במחיר הקבוע שמשלמים. לעומת זאת בדיור המוגן, הדייר יכול לבחור האם לשלם, ולהשתתף בפעילויות השונות.

אז מה העלות הסופית?

אם נבחן זאת באופן סופי, נראה שהעלויות של בית אבות מול דיור מוגן די שוות. בשני המקרים, המחירים נעים בין מחיר של 5,000 ל 15 אלף ש"ח בחודש, אלא שבכל אחת מהמסגרות, אלו קריטריונים אחרים שמשפיעים על המחיר הסופי, כאשר יש לקחת בחשבון שגם מסלולי המחירים בדיור המוגן יכולים להשפיע על המחיר הסופי.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן