כמה עולה להתקין חיישני רוורס ברכב?

רכב

התקנת חיישני רוורס מתבצעת על ידי אנשי מקצוע שמתמחים בחשמלאות רכב. עלות ההתקנה מושפעת בעיקר מסוג המערכת, מדגם הרכב ומדרישות מיוחדות של הלקוח. הנה הפרמטרים המשפיעים על המחיר וטווח העלויות הממוצע בענף

חיישנים המספקים התראה במהלך נסיעה לאחור ברכב הם חלק בלתי נפרד ממערכת המיגון והבטיחות. אמצעים מן הסוג הזה משדרגים את המערכת ומשפרים את תחושת הביטחון. ניתן להתקין אותם ברכבים פרטיים ומסחריים, להוסיף אותם לדגמים ישנים ולהעלות באמצעותם את ערך הרכב. החיישנים מונעים פגיעות בפח והם נמכרים כחלק ממערכת הכוללת מסך ומצלמה. בנוסף, יש מערכות שמגיעות עם רמקול מובנה, שלט רחוק, כניסת AV ומצלמת רוורס עם זווית צפייה רחבה. המוצר בטיחותי והוא יכול לשמש כעיניים אלקטרוניות עבור הנהג.

התקנת חיישני רוורס מתבצעת על ידי אנשי מקצוע בתחום של חשמלאות רכב. אלו מכונאים מורשים שמחזיקים בתעודה וניסיון. התפקיד העיקרי שלהם הוא לחבר את מערכת הבטיחות והמיגון לרכב, על פי הוראות היצרן ותוך ניצול יעיל של האנרגיה מהמצבר. ההתקנה נמשכת מספר שעות והיא מחייבת פירוק והרכבה מחדש של מערכת החשמל ברכב.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה עולה להתקין חיישני רוורס ברכב:

רכב

א. סוג המערכת והיצרן – עלות ההתקנה מגלמת בתוכה גם את מחיר הקנייה של המערכת. כאן ההבדלים נובעים מהמפרט הטכני של המערכות, מסוגי היצרנים ומהדגם עצמו. במחיר של 1,000-1,400 ש"ח למשל ניתן לרכוש מערכת עם מסך מראה של 7", גלאי רוורס ומצלמת רוורס עם זווית צפייה רחבה. לעומת זאת, במחיר של 400-600 ש"ח אפשר לרכוש רק מערכת התראה בטיחותית בעלת 4 חיישנים ועם צג פנימי לקבלת מד מרחק מהמכשול.

ב. דגם הרכב – יש מערכות מיגון ובטיחות אוניברסליות ומערכות התראה שמיועדות לדגמים ספציפיים בלבד. התאמה בין המערכת לבין דגם הרכב חיונית על מנת לשמוע כראוי את ההתרעות על מכשולים כמו ילדים, עמודים, קירות ועוד. המטרה העיקרית היא לנצל את המערכת כדי להקל על חנייה בצמוד למכשול או רכב חונה אחר מבלי לפגוע בו, לכן ההתאמה לדגם היא קריטית.

ג. דרישות הלקוח – קיימת אפשרות של חיבור מערכת המיגון והבטיחות למערכות קבועות של הרכב. במוסך שמתמחה בעבודות חשמל ניתן לבצע התקנה מדויקת על פי דרישות הלקוח ולהבטיח הנאה אופטימאלית מהמוצר לאורך זמן.

טווח מחירים

התקנת מערכות חשמל ברכב עולה בממוצע 400-800 ש"ח. למחיר הזה יש להוסיף את המחיר הממוצע של מערכות המיגון והבטיחות, שעומד כיום על 600-1,200 ש"ח. המשמעות היא שהוצאה של 1,800-2,200 ש"ח אמורה להספיק על מנת לצייד את הרכב בחיישנים איכותיים.

על אף האמור לעיל, חשוב לציין כי ניתן לחסוך בהוצאות באמצעות בחירת דגמים זולים יותר של מערכות מיגון.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן