כמה עולה לימודי הנדסאי חשמל ואלקטרוניקה?

תואר בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה נחשב לאחד התארים הנחשקים והפופולאריים ביותר בישראל. הסיבה לכך היא המשכורות הגבוהות שמהן ניתן ליהנות תוך זמן קצר יחסית לאחר סיום הלימודים, כאשר מתחילים לעבוד בפיתוח תשתיות תקשורת, מעבדים זעירים ועוד. לכן אין זה פלא שישנם לא מעט מוסדות לימוד שבהם ניתן ללמוד לתואר ראשון בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה.

בין היתר ניתן ללמוד את התואר במכון הטכנולוגי חולון, במרכז האקדמי רופין, במכללה האקדמית ספיר, במכללה האקדמית סמי שמעון ועוד. התואר ההנדסי מקיף תחומי לימוד רבים ומגוונים מאוד כך שבמהלך הלימודים הסטודנטים יכולים לבחור באיזה תחום הם מעוניינים להשתלב בעתיד תוך כדי שהם טועמים ממגוון נושאים.

התחומים הנלמדים קשורים לאספקטים שונים בתחום הרובוטיקה, תשתיות תקשורת מסוגים שונים, מערכות שליטה ובקרה, אלקטרוניקה ומיקרואלקטרוניקה רפואית ועוד.

כמה עולים הלימודים עצמם?

עלות הלימודים משתנה בהתאם למוסד הלימוד שבו הסטודנט רוכש את השכלתו. אם מדובר במוסד מוכר הפועל באישור ובחסות המועצה להשכלה גבוהה, הוא מחויב לעמוד בשכר לימוד אחיד שנקבע על ידי המועצה. שכר הלימוד האוניברסיטאי נכון לכתיבת שורות אלה עבור תואר ראשון בצירוף התשלומים הנלווים הוא 10,500 ₪ עבור שנת לימוד אחת. לכן בסופו של דבר מדובר ב-30-40 אלף ₪ אותם יש להשקיע רק בלימודים עצמם.

כמובן שבמצבים מסוימים סכום זה יכול להיות גבוה יותר, כמו לדוגמה במצבים שבהם ישנו צורך לחזור על קורסים מסוימים. רק על מנת לסבר את האוזן נציין כי לימודים מתקדמים עולים בסביבות ה – 14,000 ₪ לשנה כך שתואר שני בהחלט יכול לעלות קרוב ל-30 אלף ₪ עבור שתי שנות לימוד בלבד.

תשתיות תקשורת


מכללות ממשלתיות מול מכללות פרטיות

המכללות הממשלתיות גובות שכר לימוד אוניברסיטאי, אך המכללות הפרטיות רשאיות לגבות סכומים גבוהים יותר באופן משמעותי. מחירה של שנת לימוד אחת במכללה פרטית הוא 25 אלף ₪, כשבמקרים מסוימים מדובר בסכומים גבוהים יותר. מכללות הגובות שכר לימוד אוניברסיטאי הן המכללה האקדמית תל חי, המכללה האקדמית ספיר, מכללת כנרת, המכללה האקדמית תל אביב יפו ועוד.

הוצאות נוספות

עד כה דנו אך ורק בהוצאות הקשורות לתואר עצמו, כלומר בכספים שיש לשלם למוסד האקדמי. עם זאת, אל לכם לשכוח כי ישנן הוצאות רבות מאוד הקשורות לחיים מחוץ למוסד הלימודי. הכוונה היא, למשל, לשכר הדירה, לנסיעות, למזון ועוד. לאלו יש להוסיף הוצאות הקשורות לתואר עצמו, שלא משולמות ישירות למוסד האקדמי כמו למשל הוצאות על צילומים, ספרי לימוד, מחברות, מחשב נייד, חומרי עזר ועוד.

כפי שאתם כבר ודאי מבינים, על מנת שניתן יהיה להתחיל לעסוק בפיתוח תשתיות תקשורת, מעבדים זעירים או ציוד אלקטרואופטי ולהרוויח את הכסף הגדול, יש להשקיע ראשית לא מעט כסף בכל הקשור ללימודים. בהתאם לכך, מומלץ ביותר לחסוך לא מעט כסף לפני שקופצים למים העמוקים של לימודי הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, שכן מדובר במסלול תובעני מאוד שלא מאפשר לסטודנטים לעבוד במהלך הלימודים, קחו זאת לתשומת לבכם.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן