כמה עולה לתקן גג רעפים?

תיקון גגות רעפים

לא מעט אנשים גרים בבית או בבניין עם גג רעפים. גגות הרעפים הם אמנם מחזה נאה במיוחד – אבל אלו גם גגות אשר נוטים יותר להישבר ולהיסדק. רוב גגות הרעפים בישראל שדורשים תיקון הם גם גגות ישנים יחסית בני מספר עשורים טובים, ולכן התיקון בהם הוא לא סתם חשוב – אלא קריטי. כמובן שאם אתם רוצים ליצור קשר עם גגן מוסמך שיטפל בבעיה, אתם שואלים את עצמכם כמה בכלל תיקון גגות רעפים יעלה לכם. לכן, להלן המדריך המלא שיעזור לכם להבין מהם התעריפים ההגיוניים, ומה משפיע על מחירי התיקון של גג הרעפים.

השפעות אפשריות על מחירי התיקון

  • סוג הרעפים שיותקנו – בעת העבודה על תיקון גגות רעפים, הגגן צריך לקבל החלטה על הרעפים החדשים שיותקנו. יש אפשרות אמנם להתקין לעתים רעפים ישנים מבטון, שהם הזולים ביותר – אך רוב הגגנים ימליצו לכם להימנע מכך שכן אלו רעפים לא אמינים (עובדה שלרוב, אלו הם הרעפים שנוטים להיסדק במהירות). לכן, אתם תצטרכו לבחור בין רעפי חרס למיניהם, או לחלופין לבחור בדור החדש של רעפי הבטון, שהם כבר מחוזקים הרבה יותר – וגם יקרים יותר כמובן.
  • טיפול בארגז הרוח – לעתים במסגרת התיקון של גג הרעפים, יהיה צורך גם לתקן את ארגז הרוח. התפקיד של ארגז הרוח הוא מלכתחילה למנוע מרוחות חזקות לפגוע ברעפים, אך לעתים הארגז בעצמו נפגע כי הוא ישן במיוחד. קחו בחשבון כי בחישוב העלויות של תיקון גגות רעפים, יש חישוב נפרד לתיקון של ארגז הרוח. לעתים הגגן אף ימליץ על פירוק על הארגז הישן והרכבת ארגז חדש, שכן זה יהיה משתלם יותר כלכלית, גם אם מעט יותר יקר בטווח הקצר (אך ארגז חדש לא ישבר שוב בעוד שנה).
  • חיזוק לקונסטרוקציה של הגג – בחלק מהמקרים, הסיבה לכך שצריך להזמין תיקון גגות רעפים היא שהקונסטרוקציות הבסיסיות של גג הרעפים אינן חזקות דיין. לעתים התשתית כולה בעייתית, ישנה ומתפוררת. במקרים הללו, כמובן שצריך לשדרג את התשתית, ואז הגגן גם ייתן לכם על כך הצעת מחיר. אתם יכולים לוותר על כך ולקבל הצעת מחיר נמוכה יותר – אבל קחו בחשבון שאז הבעיות בגג הרעפים עלולות לשוב בחורף הבא.
  • טיפול במרזבים – יש מקרים שבהם התיקון יעלה גם את הצורך לטפל במרזבים אשר נמצאים לצד הגג – אפשר שיש בהם סתימה או שדווקא יש בהם דליפה. כמובן שתיקון של המרזבים אף הוא יכול להעלות את המחיר.

תיקון גגות רעפים

אז מה יהיה המחיר שצפוי לנו?

החישוב של המחיר לתיקון של גגות רעפים, הוא לפי מ"ר אחד של תיקון על הגג. המחיר הבסיסי לתיקון יהיה בין 150 ל300 ש"ח – תלוי בעיקר באיכות הרעפים ובמהות התיקון עצמו. קחו בחשבון כי אם יש עלויות נוספות (כמו החלפת מרזבים, ארגז רוח וכו') זה יכול לייקר את התיקון בעלויות נוספות שבין 70 ל300 ש"ח למ"ר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן