כמה עולה מאוורר תעשייתי?

מחיר מאוורר

כולנו מכירים בחשיבות האוורור במקומות סגורים או במקומות חמים בקיץ. אבל יש אוורור שמיועד לעבודה בכל ימות השנה, ומדובר באוורור תעשייתי לצרכים מגוונים ולמקומות שונים. מאוורר תעשייתי נועד למקומות גדולים בסדרי גודל "תעשייתיים", והוא משמש בתעשייה, במחסנים, בבתי מלאכה, במבני ציבורי שונים, בענף החקלאות וכיוצא באלה. מאווררים תעשייתיים מאופיינים בגודל והספק גדולים, ובעמידות למאמץ ממושך לאורך שנים רבות.מחיר מאוורר

כמו בכל תחום אחר השאלה: כמה עולה מאוורר, תלויה בגורמים רבים. תחילה נסקור את המאפיינים החשובים של מאווררים תעשייתיים, ולאחר מכן נעמוד על הגורמים המשפיעים על המחיר של מאווררים אלה.

המאפיינים של מאווררים תעשייתיים

מערכות אוורור תעשייתי מיועדות לייצר החלפת אוויר במקומות גדולים ובאולמות מסוגים שונים בתחום התעשייה, החקלאות, המסחר ואף במקומות פרטיים. המאפיינים העיקריים של מאווררים תעשייתיים הם:

• הפעלה בזרם תלת פאזי או חד פאזי (תלוי בגודל המאוורר)
• הספקי חשמל נמוכים
• ספיקת אוויר גבוהה ועלויות תפעול נמוכות
• דרגת רעש נמוכה
• כנפי נירוסטה עמידות למאמץ ממושך לאורך שנים
• אפשרויות כוונון אופקי ואנכי
• מנוע סגור ובעל מקדם בידוד גבוה

רוב המאווררים מגיעים עם מנגנון פתיחת תריס אוטומטי, המונע את פתיחת התריס ממשב רוח פנימי וחיצוני. למאווררים אלה גלגל הינע מרכזי יצוק מאלומיניום, המכיל שני מיסבים כדוריים לאיזון ומניעת הצורך בשימון הציר כתוצאה מעבודה מאומצת של המכשיר. מאפיינים אלה די דומים ברוב המאווררים התעשייתיים עם שינויים קלים בין דגם לדגם.

התקנים שונים למאווררים תעשייתיים

בין המאפיינים המשתנים של מאווררים תעשייתיים ניתן לציין את סוג ההתקן של המאוורר. כיום ניתן להשיג מאווררים עם כמה סוגי התקן: התקן בתוך קיר המחייב פעירת חור בגודל הנכון במקום הרצוי בקיר, והתקנת המאוורר בתוכו. מאווררים אחרים מגיעים עם התקן זרוע שניתן למקמם על גבי הקיר ללא צורך בקדיחת חור בתוכו, ואחרים מגיעים על גבי התקן נייד בצורת סטנד גדול ומסיבי, שניתן להעבירו ממקום למקום לפי הצורך. התקנים שונים אלה מיועדים לצרכים ולאוורור במקומות שונים.

הגורמים המשפיעים על המחיר של מאווררים תעשייתיים

קוטר הכנף

מאווררים תעשייתיים מגיעים בקטרים שונים החל מ 60 ס"מ לערך ועד ל 1.25 מטר ואף יותר.

גודל המנוע והספק חשמלי

יש מאווררים בעלי הספק של 0.37 KW ועד 1.5 KW ויותר.

ספיקת אוויר ממק"ש

קריטריון זה מאד חשוב לקביעת המחיר, וניתן למצוא מאווררים תעשייתיים בעלי הספק של 18,000 ממק"ש ועד 43,000 ממק"ש ויותר.

בנוסף, כמו בכל מוצר אחר, יש יצרנים שנחשבים ליותר אמינים ובעלי מוצרים יותר עמידים, וגם זה משפיע על המחיר הסופי ברכישת מאווררים תעשייתיים.

טווחי המחירים של מאווררים אלה הוא בין 400 ש"ח למאוורר תעשייתי על סטנד בקוטר של 24", דרך 1000 ₪ למאוורר תעשייתי 25", התלוי על זרוע מתכווננת, ועד לאלפי שקלים עבור מאווררים תעשייתיים גדולים יותר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן