כמה עולה מערכת הגנה לרכב?

מערכת הגנה לרכב
156218976

כולנו מעוניינים להגן היטב על הרכב שלנו מפני גנבים שונים ותאונות שלא נדע. אחרי הכל – השקענו סכום לא מבוטל ברכישה שלו והוא עתיד לשרת אותנו לא מעט שנים, ומעל לכל, רוצים לשמור על בריאות טובה ולא להיפגע. על כן, מעבר לאמירת תפילת הדרך ולהתקנת אימובילייזר, רצוי גם להשקיע עוד סוכם שאיננו גבוה מידי – ולהגן עליו כמו שצריך. יש אמנם רכבים שמגיעים עם מערכת הגנה בסיסית כמו אימובילייזר שמונע התנעה ללא המפתח או הקשת קוד – אך מערכת זו היא כאמור בסיסית וגם פשוטה יחסית לפריצה עבור גנב רכבים מיומן. אם כך, כמה תעלה לנו מערכת הגנה טובה ואיכותית עבור הרכב?

כל הקריטריונים שלוקחים בחשבון

●       מערכת לזיהוי פתיחת מנוע – אחת מהמערכות ההגנה שנחשבות יעילות מאד, היא המערכת שיכולה להתריע במידה והמנוע נפתח ללא אישור, ומבלי שהרכב הותנע קודם לכן. מדוע? משום שגנבים רבים מבקשים לנטרל מערכות הגנה אחרות ברכב – קודם כל ע"י פתיחת מכסה המנוע וביצוע מניפולציות על מערכת החשמל של הרכב. ברגע שקו ההגנה הראשון של המנוע כולל אזעקה – פוחתים באופן משמעותי הסיכויים לכך שהרכב ייפרץ בהצלחה.

●       מערכת איתוראן – זוהי מערכת הגנה שנחשבת יעילה מאד, והתפקיד המרכזי שלה הוא להחוות על המיקום המדויק של הרכב. כך, אם חס וחלילה הרכב בכל זאת נגנב – תכלו להעביר את נקודות המיקום שלו למשטרה, וכך הוא יוחזר לכם במהירות האפשרית.

●       גלאי זעזועים – מערכת הגנה נוספת שאפשר לקנות, היא מערכת שכולל גלאי זעזועים. זוהי מערכת שפשוט מפעילה אזעקה ברגע שמישהו מפעיל כוח בעוצמה מוגזמת על הרכב – כמו למשל פריצת החלון, ניסיון גס לפרוץ את הדלת, וכיו"ב – וכך הדבר מסייע למנוע את הגניבה.

וכמה המערכות עולות?

כמובן שככל שרוכשים יותר מערכות הגנה כך ההוצאות עולות, אך מהצד השני – אתם גם מגדילים באופן משמעותי את הסיכוי שהרכב יישאר ללא פגע לאורך שנים רבות. מערכות ההגנה הבסיסיות נעות בטווחי מחירים של 200-500 ש"ח, בעוד שמערכות מתקדמות יותר, יכולות להגיע גם למחירים שבין 1,000 ל2,000 ₪.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן