כמה עולה להתקין וו גרירה?

וו גרירה לרכב

עלות וו גרירה נקבעת לפי פרמטרים שונים ובהם סוג הוו, שירותי רישום השינוי במשרד הרישוי וזמן ההתקנה. במאמר הבא נציג קודם את ההבדלים בין הווים ואז נסביר מה הטווח הממוצע של המחירים 

וו גרירה הוא פתרון מעולה ופונקציונאלי שיכול להתאים לסוגים שונים של כלי רכב. בעבר היה ניתן למצוא ווים רק על רכבים מסחריים שמשמשים לעבודה, אבל כיום הם נפוצים גם ברכבים פרטיים וכמובן ברכבי שטח. בכל אחד מהמקרים האלה, הדבר החשוב ביותר הוא להתאים את הווי לצרכים של קהל היעד והלקוחות. כמו כן, כדאי לקחת בחשבון הבדלים ופערי מחירים.

החשיבות של התקנת ווי גרירה לרכב בצורה מקצועית

המחיר של וו גרירה לרכב כולל את הוו עצמו ואת ההתקנה. כאן צריך לציין שלפי החוק בישראל מותר לבצע התקנה אך ורק אצל מתקין מורשה של משרד התחבורה ובאישור של מכון התקנים. התקנה בכל דרך אחרת היא לא רק לא חוקית אלא גם מאוד מסוכנת, מה גם שאחריה לא ניתן להגיע עם הרכב על מנת לעבור את מבחן הרישוי השנתי.

ממה מורכב הוו?

התקנת וו גרירה לרכב היא חלק משירות שכולל טיפול בשני חלקים מרכזיים: ההתקן שמחובר לשלדה האחורית של הרכב והמחבר גרירה שעליו מחברים את הנגרר. ההתקן הנפוץ למשל מתחבר ישירות לשלדה האחורית והוא לא דורש קידוחים, אבל יש גרסאות שונות שיכולות להתאים לרכבים שונים ולצרכים ספציפיים. מבחינת הפגוש, המחיר מושפע בעיקר מהשאלה האם מדובר בפגושים אחוריים מובנים עם וו גרירה שמחליפים את הפגוש המקורי – או על וו שמחברים אל הפגוש הקיים.

איזה סוג של מחברים קיימים?

לכל התקן גרירה יש גרסאות שונות של מחברים. את המחברים בוחרים לפי התקציב והמטרות שאותן מנסים להשיג, כאשר ההבדל המרכזי הוא בין הדגמים הבאים:

  • מחבר תפוח כדורי וסטנדרטי שמתאים לכל נגרר עם כף ריתום
  • מחבר משולב שיכול להתחבר או לנגררים עם כף ריתום או לטבעות – מיועד למשקלים כבדים ולרכבי שטח ורכבים מסחריים בלבד

התקן קבוע או נשלף והשפעתו על המחיר

אי אפשר להציג טווח מחירים של ווי גרירה לרכב בלי להזכיר את ההבדל בין התקן קבוע או נשלף. כל סוג מחבר יכול להיות התקן קבוע שלא ניתן לפרק אותו מהמקום באופן מיידי, או התקן נשלף שיכול לצאת כדי לשדרג את המראה של הרכב ולמנוע פגיעות ברגליים בעת השימוש בתא המטען האחורי. כמו כן, ההתקן הנשלף מומלץ לרכבי שטח שבהם רוצים לשפר את זוויות הנטישה והמחיר שלו גבוה יותר.

רישוי וו גרירה בצורה עצמאית או על ידי המתקין

חובה לעדכן את רישיון הרכב לגבי וו הגרירה ואפשר לבחור האם לעשות את זה דרך המתקין בתוספת תשלום, או בצורה עצמאית מול משרד הרישוי. התוספת שאותה גובים אחרי התקנת וו גרירה לרכב בגין הרישום עומדת על כ-200 ש"ח. בכל מקרה וגם אם עושים את זה לבד, יש להביא בחשבון שעם קבלת הרישיון החדש צריך לפעמים לשלם אגרה נוספת למשרד הרישוי. 

טווח מחירים עבור ווי גרירה לרכב

המחיר הממוצע להתקנת סוגים שונים של ווי גרירה יכול להתחיל ב-1,500 ש"ח ולהגיע ל-4,000 ש"ח ומעלה. פערי המחירים אמנם גבוהים, אבל הוו הופך את הרכב לכלי שימוש ופונקציונאלי יותר שיכול לסייע גם לגרירת משקלים גבוהים במיוחד. כמו כן, יש לזכור שחשוב יותר שההתקנה תהיה מקצועית וכחוק מאשר זולה. לכן בוחרים מתקן מיומן, מוסמך ומנוסה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן