כמה עולה סולר להסקה?

מחיר סולר להסקה

הסקה היא פתרון חימום יעיל שיכול גם לחסוך בהוצאות. עם זאת, מחיר השימוש בסולר אינו קבוע ומושפע מפרמטרים שונים. בנוסף, כדאי לבחור את הסולר גם לפי איכות ולא רק לפי העלות הנמוכה ביותר

עלות משוערת של סולר להסקה עומדת על כ-7 ש"ח לליטר. עם זאת, זו הערכה כללית בלבד כי יש שורה ארוכת פרמטרים המשפיעים על המחיר. אם רוצים לתכנן נכון את התקציב ולהזמין סולר לתקופת החורף או אפילו לעונות המעבר, חשוב להכיר מהם הגורמים המשפיעים על המחיר. לאחר מכן, ניתן להיכנס אל עובי הקורה ולברר לגבי מידת ההתאמה של כל פתרון הסקה לצרכים של קהל היעד ואופי המערכת. 

מה היתרונות של סולר להסקה ביתית?

סולר מאפשר להזין את מערכת ההסקה בחומר בעירה ושריפה יעיל, משתלם ונוח. באמצעות הסולר ניתן לחמם את חלל הפנים של הבית או הקומה וגם לספק פתרונות חימום לשוק המוסדי והמסחרי. ההסקה לא רק חוסכת בהוצאות כי היא בדרך כלל משתלמת יותר מאשר הפעלת מזגן או רדיאטור, אלא גם מבטיחה פיזור אחיד ונעים של החום בחלל הפנים. 

איך מתאמים אספקת סולר להסקה?

אספקת סולר מתבצעת על ידי חברות שונות בפריסה ארצית רחבה. המשמעות היא שניתן ליצור קשר טלפוני עם חברה מקצועית וגם לבצע הזמנת סולר דרך אתר האינטרנט, כדי לקבל אותו עד פתח הבית. מבחינת הלקוחות הפרטיים לדוגמא, אלו חדשות מעולות שחוסכות את העמידה בפקקים ואת הצורך לסחוב את הסולר עצמו. מעבר לכך, חברה שמבצעת אספקת סולר לרוב תציע גם שירותי תחזוקה ותיקונים.

מה משפיע על מחיר סולר להסקה?

יש כמה פרמטרים שמשפיעים על המחיר הסופי של הסולר עבור אספקתו לקהל היעד בשוק הפרטי, המסחרי והמוסדי. ראשית, עלות הסולר נקבעת מהאיכות שלו: ככל שהאיכות גבוהה יותר, כך מחיר הסולר יעלה. אם למשל מדובר בסולר מדולל או כזה שמשולב עם נוזלים פחות איכותיים, העלות שלו תרד אבל הנזק למערכת ההסקה עלול להיות בלתי הפיך.

האם יש קשר בין הכמות לבין המחיר?

מחיר סולר להסקה נוקבים בעלות לכל ליטר. ככל שרוכשים כמות סולר גדולה יותר, כך המחיר לליטר יורד. זו למשל הסיבה לכך שבדרך כלל עדיף להזמין כמויות סולר גדולות בתחילת החורף ואפילו בסוף הקיץ, ולשמור אותו לכל אורך העונה הקרה. באופן הזה חוסכים את המחיר לליטר, אבל בלי להתפשר על איכות הסולר.

מרחק גיאוגרפי והשפעתו על המחיר

גם המרחק הגיאוגרפי משחק תפקיד בהזמנת סולר להסקה ביתית. באזור המרכז לדוגמא יכול להיות שיהיה קל יותר להזמין סולר למערכת הסקה ביתית או מוסדית, כי קיימת תחרות בין החברות והיא תורמת לירידת מחירים. אבל אם מזמינים שירות כזה לאזורים מרוחקים או מחוץ לאזורי החלוקה העיקריים, ייתכן ותיגבה תוספת תשלום. כמו כן, חברות שמספקות סולר גובות תוספת מחיר אם מזמינים אותו בדחיפות ובהתראה קצרה. 

איך בוחרים סולר איכותי?

הטעות הנפוצה היא לבחור סולר רק לפי המחיר. למרות שהמחיר נמוך והמטרה היא לשלם כמה שפחות ולקבל כמה שיותר, עדיף לבחור אותו גם לפי איכות. כדי לוודא שהסולר איכותי, בודקים איזו חברה מספקת אותו, איזה ניסיון יש לה, האם היא מומלצת ע"י לקוחות אחרים וכן הלאה. בנוסף, אפשר להזמין כמות סולר קטנה לניסיון ואז להמשיך עם כמויות גדולות יותר בעתיד.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן