כמה עולים חומרים לשיפוץ הבית

ניקיון אחרי שיפוץ הבית

יש מגוון רחב של חומרי בניין שיכולים לעזור לצבוע את הבית ולהכין אותו לקראת החג, לקראת אירוע שעומד להתקיים או סתם כך לשיפוצים. החומרים הללו יכולים להיות שונים מאוד זה מזה ולא רק במחיר אלא גם במאפיינים שלהם. אז מה משפיע על המחיר שלהם?

תלוי אילו חומרי שיפוץ

אי אפשר לדבר על המחיר בלי להזכיר אלו חומרי שיפוץ צריך. יש חומרי צבע, יש חומרי איטום, יש חומרי בנייה וכן הלאה. למעשה כאשר מדובר על שיפוץ, כל חומר יכול להיות שימושי כי חלק מהאנשים ירצו לבנות במהלך השיפוצים, חלק מהם ירצו רק לצבוע, חלק ירצו להחליף את הרצפה וכן הלאה. לכן כדי להבין מה העלויות הכוללות של חומרי השיפוץ יש צורך להבין תחילה מהם חומרי השיפוץ הנחוצים. רק לאחר מכן תוכלו לדעת טוב יותר מהי ההוצאה שצפויה להיות לכם.

תלוי אלו מותגים תבחרו

גם אחרי שבדקתם אלו חומרי שיפוץ אתם צריכים אתם חייבים לזכור כי יש מותגים שונים. יש חומרי איטום מהמותג הזה ויש חומרים דומים ממותג אחר, יש צבעים של חברת טמבור ויש צבעים של חברות אחרות, יש חומרי איטום ששונים באופיים וכן הלאה. למעשה השוני יכול להיות גם במותג בלבד וגם בסוג החומר הכללי, כמו למשל שיטות איטום שאתם יכולים לבחור כפי שתרצו מבין המבחר הקיים בחנות. יש מותגים שנחשבים לאיכותיים יותר ולכם הם יכולים לעלות הרבה יותר, לא תמיד ביחס הגיוני לשוני. כמובן שאת המידע הזה תוכלו לקבל רק אחרי סקר שוק מעמיק שיסביר לכם מה צריך לבחור.

האם יש הנחה בקנייה גדולה?

יכולה להיות הנחה בקנייה גדולה אך חשוב לזכור כי זה לא כלל אצבע. יש חנויות שיעניקו לכם הנחה כדי שתקנו מהן כמה שיותר ויש חנויות שזה לא ככל כך יעניין אותם. אתם יכולים לבקש הנחה אך בסופו של דבר ההנחה יכולה להיות קטנה מאוד כך שלא שווה את המיקוח. תמיד חשוב לבדק את ההנחה בנימוס ואם לא נותנים לכם אז אל תתווכחו יותר מידי. ההנחה בדרך כלל תהיה בין 5 ועד 10 אחוזים כך שלא מדובר על מאות שקלים שנחסכים אלא אם אתם באמת הולכים לשפץ חלקים נרחבים בבית. ההנחות על הקניות הגדולות יהיו משמעותיות יותר אם תבצעו סקר שוק, כי אז המיקוח טוב יותר.

מאיפה כדאי להזמין את החומרים?

יש עוד כמה פרמטרים שקובעים את מחירי החומרים כמו למשל החנות עצמה. אם יש חומר כלשהו שמשמש לשיפוצים ולא משנה מאיזו משפחת חומרים, הוא מגיע מהיצרן שנמצא כנראה בחו"ל. אמנם יש חומרים שמיוצרים בארץ אך רוב החומרים מיוצרים בחו"ל ומיובאים לכך, והאמת היא שגם המפעלים בארץ שפועלים כדי לייצר את החומרים שאנו משתמשים בהם לשיפוצים מוכרים את החומרים לחנויות עצמן. החנויות בעצמן קובעות את התעריף שמשתנה לפי הנדל"ן שבו החנות יושבת, גודל החנות, שאר המוצרים שהיא מוכרת וכן הלאה. כל הפרמטרים האלו משפיעים גם הם על התמחור.

כמה החומרים עולים וכיצד נחסוך?

חשוב לזכור שכיום אפשר להזמין את החומרים לשיפוצים גם מהאינטרנט אך לא תמיד זה יהיה כל כך נוח. אולי זה יהיה יותר זול אך בסופו של דבר צריך להתייעץ עם המוכרים אם אתם לא מהתחום ולראות אותם בעיניים שלכם. חשוב לזכור שאחרי שיפוץ יש לבצע גם ניקיון לאחר שיפוץ ולכן יש צורך בחומרי ניקוי בנוסף, כאשר אלו יהיו זולים יותר. החומרים יכולים לעלות בין מאות לאלפי שקלים וזה תלוי בכל הפרמטרים שאותם הזכרנו לעיל.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן