כמה עולה קורס מקעקעים ומה הוא כולל?

החלום שלכם הוא להיות מקעקעים מוכשרים? אין ספק שהמראה של הקעקועים המושקעים מושך מאד את כולנו, והם מהווים ממש ז'אנר של אומנות בפני עצמה, עם קהל של מעריצים – ולכן מדובר על מקצוע שגם נותן דרור ליצירתיות, אך כמובן שיש בו גם משמעות עמוקה מאד לאחריות ולמקצועיות, שהרי מדובר על עבודה עם כלים עדינים שפועלים על העור של האדם. אם כך, ברור שאם רצונכם לעסוק בתחום, חובה שקודם כל תעבור קורס מקצועי בתחום שיאפשר לכם להתמקצע, ואז בהמשך להשתלב בעולם בתור מקעקעים מתחילים ואט אט להתקדם. חשוב מאד להבין כמובן כמה עולה הקורס, ממה הוא מורכב ומה התכנים שלו, כדי שתתכוננו לכך מבחינה תקציבית ונפשית.

אז מה יש בקורס ואיך זה משפיע על העלויות?

  • משך הזמן – נתחיל מהפרטים הבסיסיים על משך הקורס. כמובן שקורס ארוך יותר גם יעלה יותר ברוב המקרים, אך כדאי לזכור שקורס ארוך יותר הוא גם קורס מעמיד יותר, ויש הבדל בין הקורסים הקצרים שמשכם הכולל הוא כ75 שעות, לבין הקורסים הארוכים שנמשכים יותר מ120 שעות – ואלו מפגשים שבחלק מהמקרים יכולים להיות קריטיים עבורכם. אפשר כמובן לבחור בטווח האמצעי בכדי ליישב בין התקציב לבין המקצועיות. המפגשים עצמם הם במתוכנת שנעה בין שלוש לשש שעות, שבה אתם גם לומדים את העקרונות התיאורטיים וגם מתרגלים באופן מעשי.
  • ציוד – חלק מהעלויות המשמעותיות לקורס מקעקעים נובעות כמובן מהציוד היקר. יש לזכור שהציוד שאיתו עובד המקעקע הוא לא ציוד זול בכלל. הציוד כולל מכונת קעקועים, צבעים, מחטים, וכמובן משטחי אימון. בכדי שתוכלו להתאמן היטב, אתם למעשה מתאמנים על חומרים שהם דמויי עור שמגיבים כמו העור האנושי לעבודות הקעקוע, ואלו חומרים שהם יקרים במיוחד. כמובן שברגע שיש לכם ציוד אישי, אתם יכולים להתאמן בצורה טובה יותר.
  • שלבי הלימוד – בקורס מקעקעים יש כאמור מספר שלבים שונים. קודם כל מתחילים ברעיונות התיאורטיים. יש להבין את תורת הצבע, להבין ממה מורכב העור, איך מקעקעים בצורה בטיחותית, מה ההשפעות של הדיו על העור, איך מבצעים טיפולי חיטוי בציוד, וכיו"ב. כמובן בהמשך גם יש התנסויות מעשיות בביצוע הקעקועים על חומרים דמויי עור, כאשר אתם גם מקבלים ביקורות וטיפים מהמורים עצמם. הקורסים כוללים לרוב לסיום גם קעקוע על בני אדם – שהם לרוב מתנדבים שמוכנים לתת לתלמידים לקעקע אותם, לרוב תמורת טיפול חינמי או בעלויות מוזלות מאד.

 

כמה זה עולה בסוף?

כאמור, טווח המחירים עבור קורס מקעקעים יכול להשתנות בין המקומות השונים. אפשר לומר שהמחיר הממוצע לקורס עומד כיום על בין 13 ל16 אלף ש"ח – כאשר יש לקחת בחשבון שכאמור הקורס אורך והציוד יקר יחסית. יש כמובן קורסים שתוכלו למצוא במחירים מעט יותר נמוכים או קצת יותר גבוהים, אבל הטווח שצוין כאן מקיף את רוב הקורסים בתחום.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן