כמה עולה קורס מנופאים?

מנוף

המטרה של קורס מנופאים היא להכשיר עובדים במשק הישראלי להפעלת עגורנים באתרי הבנייה השונים. הקורס שם דגש על הוראות בטיחות, הפעלת עגורנים, הבדלים קורס מנופאיםבין סוגים שונים של ציוד מכני הנדסי ועוד. בנוסף, החוק קובע כי לכל מכונת הרמה נדרש המפעיל במינוי. החברות העוסקות בתחום נדרשות להקפיד על החוק הזה ולהכשיר את העובדים שלהן עם קורס מנופאים מקצועי.

מי שעובר את הקורס מוסמך להפעיל עגורנים ניידים ובדרגת העומס עליה עבד ונבחן. דרישות הקבלה הן גיל 18 ומעלה, עם 9 שנות לימוד לפחות, ניסיון מעשי של 80 שעות ומבדקי התאמה פסיכוטכניים ורפואיים. יחד עם זאת, יש לזכור כי בקורס מנופאים מחיר מושפע ממספר פרמטרים קבועים.

גורמים המשפיעים על המחיר

בקורס מנופאים מחיר יכול להיקבע בין היתר לפי הגורמים הבאים:

א. דרגה – יש 4 דרגות בהן ניתן להכשיר עגורנאים או אתתים. רצוי לבחור קורס המתאים לשאיפות התעסוקתיות ולוודא כי ההכשרה ניתנת בדרגה הרצויה.

ב. סוג כלי – בקורס מנופאים מחיר משתנה לפי סוג הרישיון. ההבדלים העיקריים הם בין סוג א' המתאים עבור עגורן צריח, סוג ב' המיועד לעגורן נייד, סוג ג' של עגורן שער עילי או גשר וסוג ד' המעניק הסמכה עבור הפעלת עגורן להעמסה עצמית.

ג. מענקים והשתתפות – יש מענקי שחרור בהם ניתן להשתמש כדי להוזיל את המחיר של קורס מנופאים. מענקים אחרים ניתנים על ידי משרד התמ"ת במטרה לעודד ישראלים להצטרף אל שוק העבודה.

טווח מחירים

בקורס מנופאים מחיר ממוצע של 2,000-5,000 ש"ח נחשב הגיוני. כפי שהוזכר, לא תמיד העובד משלם מכיסו את כל הסכום ולעיתים קרובות יש השתתפות של המעסיק או משרדי הממשלה השונים. בנוסף, כדאי לבדוק את המקצועיות של המוסד המעביר את הקורס ואת הניסיון שלו.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן