כמה עולה קורס פסיכומטרי?

קורס פסיכומטריקורס פסיכומטרי הוא למעשה קורס הכנה אל מבחן אשר מטרתו לנבא יכולות למידה ברמה גבוהה. את מבחן הפסיכומטרי נהוג לעבור לקראת כניסה אל מוסדות השכלה כמו אוניברסיטה או מכללה, אך יש מכונים המאפשרים את קיום הקורס כבר במהלך הלימודים בבית הספר התיכון.
על כל פנים, יש הרבה פרמטרים שקובעים כמה עולה קורס פסיכומטרי. לא תמיד קל לבחור את הקורס המתאים אשר ייתן מענה על צרכי התלמיד, קצב הלמידה והיכולות שלו. גם נתוני פתיחה טובים אינם מבטיחים קורס מוצלח וציון גבוה בבחינה. בחלק מן המקרים עלותו של הקורס מגיעה לאלפי שקלים, כמעט כמו שנת לימודים באקדמיה. אז ממה מורכב המחיר ואיך ניתן להוזילו?

הגורמים המשפיעים על מחירי הקורס שלכם

סוג המכון

יש הרבה מכוני פסיכומטרי וכל אחד מהם מציע מסלול לימודים שונה. המסלולים המוכרים והותיקים מרשים לעצמם לגבות מחיר גבוה, בין היתר בשל צוות מורים בעל שם. לעומת זאת, מכונים קטנים מנסים לקחת חלק בתחרות בעזרת מחירים נמוכים. טווח המחירים של קורסי יוקרה עומד על 8,000-10,000 ש"ח. במכונים קטנים ניתן לעבור קורס גם בעלות של 3,000-5,000 ש"ח בלבד, אולם לא תמיד מדובר על פיתרון משתלם עבור הטווח הארוך.

אופי הקורס

זהו פרמטר המשפיע על המחיר של קורס פסיכומטרי משום שהוא מציין השקעה מצד המכון. את אופי הקורס נהוג למדוד על פי עזרים טכנולוגיים, כמות מבחני סימולציה, נגישות וכדומה. מערכת לימוד מקוונת ואפליקציות תרגול מעלות את המחיר של קורס פסיכומטרי ב-15%-25%. קורס בסיסי או קורס למידה מרחוק יעלה 2,000-3,000 ש"ח.

היקף הקורס

ככל שהקורס ארוך יותר, כך המחיר שלו יגדל. נהוג לבצע קורסים ב 20-35 מפגשים, שחלקם מתקיימים בין מרצים לבין תלמידים המתקשים בחומר. קורס של 3 חודשים ו-200 שעות יעלה בערך 6,000 ש"ח, בעוד קורס של 216 שעות הנמשך עד 3.5 חודשים יכול לעלות 9,000 ש"ח.

הנחות

יש שורה ארוכה של קהלי יעד הנהנים מהנחות בעת רישום למכוני פסיכומטרי. כדאי לבדוק כמה עולה קורס פסיכומטרי לאחר פגישת ייעוץ עם נציגי המכון, הצגת הנתונים האישיים ובירור לגבי הטבות מיוחדות. חייל משוחרר נהנה מהנחה של עד 25% עבור קורס פסיכומטרי. מעבר לכך, ניתן למצוא הנחות דומות גם עבור ועדי עובדים, קבוצות מאורגנות או בעלי מלגות.

טיפים להוזלת המחיר

לסיכום, השאלה כמה עולה קורס פסיכומטרי תלויה בפרמטרים רבים. הסקירה המופיעה לעיל אינה מחייבת מבחינת מחירים, אך ניתן להיעזר בה לצורך חיפוש אחר הנחות. בנוסף, כדאי לנצל מספר טיפים על מנת לשלם פחות על הכנה לבחינה. אפשר ללמוד לבד, להתמקח עם נציגי המכון, לקבל המלצות על מכונים קטנים ולנסות לשלב לימוד עצמי עם שיטות רגילות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן