כמה עולה רישיון לאופנוע?

כמה עולה רישיון לאופנועהחלטתם שאתם מעוניינים לשדרג את היכולת שלכם לנוע מקום למקום, והחלטתם להוציא רישיון לאופנוע. מדובר כמובן על מצב עם יתרונות רבים. האופנוע מאפשר לכם להגיע במהירות גבוהה מאד למקומות בתוך העיר או מחוצה לה, ואף להתגבר בצורה פשוטה ונוחה על פקקי התנועה. כמובן שחשוב לכם לדעת כמה עולה רישיון לאופנוע, שכן מדובר על כלי תחבורה לכל דבר, ולכן כדי להוציא עבורו רישיון, יש גם לשלם אגרות מתאימות, גם לעבור מבחן תיאורטי, גם לעבור מבחן מעשי, וגם לעבור שיעורי נהיגה בכמות מינימלית. אז איך אפשר לדעת כמה עולה רישיון לאופנוע, ואיזה פרטים כדאי לקחת בחשבון?

הדברים שישפיעו על המחיר

סוג האופנוע

נהוג לחלק את האופנועים לשלו משפחות, לפי הסמ"ק במנוע שלהם. רישיון A2 מיועד לאופנועים עד 125 סמ"ק והוא נחשב לפשוט ביותר והזול ביותר. לאחר מכן רישיון A1 לאופנוע עד 400 סמ"ק, והשלישי הוא רישיון A3 לאופנועים מעל 400 סמ"ק, שנחשב ליקר ביותר, וגם ניתן להוציא אותו רק מגיל 21 ומעלה, לאחר שכבר יש לכם רישיון נהיגה לכלי רכב אחר (מכונית או אופנוע) ההפרש במחירי השיעורים לפי סוגי האופנועים, יכול לנוע בין 30 ל 60 ש"ח בתוך המחיר הכללי של השיעור.

כמה שיעורים (רישיון קודם)

מספר השיעורים המינימלי שיש לקחת, תלוי גם בשאלה האם יש לכם רישיון קודם. כאמור ברישיון A3 ממילא חייבים רישיון לכלי רכב, כך שהדבר רלוונטי רק לרישיון A1 וA2. אם יש לכם רישיון למכונית ומעלה יותר מ 3 שנים, אין בכלל מספר מינימלי של שיעורים שחייבים לקחת. אם יש לכם רישיון לאופנוע ואתם רק רוצים לשדרג אותו לA3 או A1, עליכם לקחת לפחות שמונה שיעורים. אם אין לכם כל לרישיון, עליכם לקחת בין 10 ל 15 שיעורים, בהתאם לסוג האופנוע. כאמור, מדובר על מצב שבו אפשר לקחת רק שיעור אחד, לבין 15 שיעורים, כך שההשפעה כאן היא עצומה – ויכולה להגיע עד לכדי אלפי שקלים.

תאוריה

יש לשלם אגרה עבור בחינת התאוריה, ולעתים אתם תרצו גם לקבל שיעורי עזר. מחיר האגרה נע בין 40 ל 70 ש"ח, ומתעדכן בכל שנה. המחיר עבור שיעור תאוריה נע בין 50 ל 100 ש"ח.

מבחן מעשי

המבחן המעשי גם דורש אגרה, אבל השאלה היא האם תבצעו רק את חלקו הראשון או גם את השני. אם יש לכם רישיון למכונית ומעלה, תידרשו רק להראות יכולת נהיגה בתוך חניון. אם אין לכם רישיון, או שאתם בחזקת נהג חדש, תידרשו לעשות גם את החלק השני ובעצם לנהוג בכביש. טווח המחירים נע בין 60 ל 120 ש"ח בהתאם לסוג המבחן המעשי.

קצת על המחירים

חשוב לזכור שאם אתם רוצים לדעת כמה עולה רישיון לאופנוע, הרי שטווח המחירים כאן אינו סופי, ויש פעמים שלוקחים הלוואות חוץ בנקאיות כדאי לעשות רישיון לאופנוע. האתר איננו מתחייב בכל מקרה למחיר סופי – שאותו יש לקבל רק מבית ספר שמתמחה בתחום.

אולי יעניין אותך גם כמה עולה להחזיק רכב

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן