כמה עולה להחזיק רכב?

עלות אחזקת רכברכב הוא לא רק כלי תחבורה, אלא גם סגנון חיים. צעירים, רווקים, בני זוג ומשפחות אשר משתמשים ברכב מתנהלים בצורה שונה לחלוטין מאשר בני גילם נטולי אמצעי תחבורה. בנוסף, אפשר לראות כיצד אחזקת רכב אישי משפיעה על אנשי עסקים, עצמאיים, נותני שירותים ובעלי מלאכה.
רכבים שינו לחלוטין את העולם המודרני, וממשיכים להשפיע על האופן בו אנו תופסים פערי מרחק, מקום וזמן. יחד עם זאת, התענוג הגדול של אחזקת רכב כרוך בלא מעט הוצאות.

מה המרכיבים המשפיעים על המחיר?

כל רכב דורש תחזוקה שונה, ויש פערים של מאות אחוזים בין רכבים סטנדרטיים, רכבים משפחתיים או רכבי יוקרה. מצד שני, אפשר למנות מספר מרכיבים קבועים המשפיעים באופן יחסי על המחיר של אחזקת רכב:

סוג הרכב

עלות האחזקה נקבעת במידה רבה על פי סוג הרכב. מותגי על כמו יגואר, פורשה או פרארי יחייבו הוצאות של אלפי שקלים בשנה, וזאת עוד לפני תיקונים, טיפול בבעיות או טיפול אחרי תאונה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, גם בקטגוריות רכב צנועות יותר יש הבדלים. העלות של טיפול במיצובישי או סובארו נמוכה יותר מהעלות של טיפול בטויוטה או פולקסוואגן, לפחות בכל הנוגע אל דרישות היצרן.

שנת הרכב

יקר יותר להחזיק רכב ישן מאשר להחזיק רכב חדש. העלות של אחזקת רכב נמדדת בטווח הקצר והארוך, ולכן יש לשקלל אותה בעזרת פרמטרים כמו מחיר הרכב המקורי, עלות האחזקה הקבועה וירידת הערך. במקרים מסוימים עדיף להימנע מרכישת רכב חדש ולהסתפק בשנתון קודם, מאשר לספוג את ירידת הערך. מצד שני, טיפולים ברכב חדש דורשים מינימום של הוצאות אחזקה למשך תקופה של שנתיים עד שלוש שנים לפחות.

מצב הרכב

נהגים המשתמשים ברכב מדי יום לצורך ביצוע נסיעות של מאות ק"מ ייאלצו לשאת בעלויות אחזקה כבדות. לעומת זאת, נהגים המשתמשים ברכב בתוך העיר בלבד ישלמו על טיפולים שוטפים ומבחני רישוי בלבד. במילים אחרות, ככל שהרכב יהיה במצב טוב יותר כך אפשר להבטיח הוצאות נמוכות לאורך זמן.

ביטוח

אי אפשר לענות על השאלה כמה עולה להחזיק רכב מבלי לציין את הוצאות הביטוח. נהגים משלמים אלפי שקלים בשנה על ביטוח חובה וביטוח מקיף, ויכולים אפילו להגדיל את העלות עם ביטוח צד ג'.

טווחי מחירים

סקירת המחירים אינה מחייבת ונועדה על מנת לעזור לבעלי רכבים להתמודד עם ההוצאות, ולהיערך אליהן מראש. עלות אחזקה של רכב משפחתי עומדת על פי כל הרכיבים הבסיסיים על 3,000-6,000 שקלים בשנה. עלות אחזקה של רכבי יוקרה יכולה להגיע עד 7,000-15,000 בשנה, וכך גם רכבים המשמשים לצרכי עסקים ופרנסה.

לסיכום, רבים מאיתנו אינם יכולים לחיות ללא רכבים, ולכן אנו מוכנים לשאת בהוצאות. כדאי להכיר את ההוצאות הללו טוב ככל האפשר, לבדוק כיצד ניתן לחסוך, ולא להתפשר על כללי הבטיחות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן