כמה עולה שירותי ניכיון עבור שיקים פרטיים או מסחריים

בחירה נכונה של שירותי ניכיון שיקים עשויה לסייע ללקוחות במגזר הפרטי והעסקי. המטרה של שירותי הניכיון היא להמיר שיקים דחויים בתקבול מיידי, כאשר בתמורה מקבלת חברת הניכיון עמלה מסוימת שנקבעת מראש. מבחינת הלקוח, היתרון הוא שמירה על תזרים מזומנים, מניעת חריגת יתר בחשבון הבנק ומימון שמתבצע באופן חוץ בנקאי. מנגד, על הלקוחות לדעת מה מרכיב את עלויות שירותי הניכיון.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה יעלה לקבל שירותי ניכיון שיקים:

א. סוג השיקים – יש הבדלים מסוימים בין תמחור של שירותי ניכיון עבור שיקים פרטיים או מסחריים. ניכיון שיקים פרטיים עשוי להיות זול יותר, אך כדאי לבחון כל מקרה לגופו.

ב. גובה הריבית – הפרמטר העיקרי שקובע כמה יעלה לבצע את הניקיון הוא כמובן הריבית. גובה הריבית נקבע לפי האיתנות הפיננסית של בית העסק שעבורו נרשם השיק, רמת הסיכון של הלקוח שרשם את השיק, תקופת הזמן עד לפירעון השיק ורמת ההיכרות עם בית העסק. כמו כן, הריבית ועמלה הם שניהם פונקציה של רמת הריבית הנוכחית בשיק בעת מימוש הפירעון.

ג. בטחונות – חברת ניכיון שמאפשרת ללקוחותיה להעמיד ערבויות ובטחונות עשויה להציע מחירים נוחים ואטרקטיביים יותר עבור השירות. העמדת בטחונות למעשה מנטרלת חלק מהסיכון שאותו נוטלת על עצמה חברת הניכיון, אך הבעיה היא שלא כל החברות מציעות שירות דומה.

ד. ותק – במגזר העסקי יש לקוחות שמשלמים פחות על שירותי ניכיון בגלל הותק והניסיון שיש להם. ככל שהעסק ותיק, יציב ואיתן פיננסית, כך סביר להניח שהוא ישלם את הריביות והעמלות ולכן הסיכון של חברת הניכיון יורד. ירידה ברמת הסיכון באה לידי ביטוי בעלות נמוכה יותר של שירותי הניכיון בטווח הקצר והארוך כאחד.

טווח מחירים

באופן עקרוני נהוג לגבות ריבית של 1%-5% עבור שירותי ניכיון שיקים שונים. מבחינת הלקוח הפרטי או המסחרי, כדאי מאוד להשקיע זמן בהשוואה בין שירותי ניכיון ולא להתפתות רק למחיר הנמוך ביותר. בנוסף, השאיפה צריכה להיות בחירת חברת ניכיון מקצועית ואמינה שתעמוד בהתחייבויות השונות שלה.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן