כמה עולה שירותי פתיחת סתימות ביוב?

משאית ביובית

אחד האתגרים הקיימים תמיד בקיום השוטף של המפעלים, קשור לצנרת שלהם. יש לזכור כי תקלת צנרת במפעל, איננה כתקלת צנרת רגילה בבית. בעיות צנרת ביתיות הן אמנם לא נוחות, ויש לפתור אותן ,אך לרוב, הן אינן מסוכנות במיוחד.

לעומת זאת, סתימות קשות בצנרת של מפעלים, חסימה של דרכי ביוב, ובורות ביובפתיחת סתימות ביוב שעולים על גדותיהם – כל אלו עלולים להיות מסוכנים במיוחד, ובעלי השלכות קשות מאד. מדובר לא פעם על חומרים רעילים ומורכבים שעוברים בצנרת של המפעל, ובכמויות גדולות פי כמה מאשר בצנרת הביתית. לכן, אין זה מפתיע לגלות, שמפעלים רבים, נעזרים בשירותי ביובית לטובת שאיבה של ביוב, שאיבה של בורות רקב, פתיחת סתימות ביוב, ועוד. אולם, כמובן שאז צריך שתשאלו את עצמכם היטב – כמה השירות יעלה לכם? יש כמובן כמה היבטים ופרמטרים, אשר ישפיעו על המחיר הסופי של השירות.

 

השפעות אפשריות על מחירי פתיחת סתימות ביוב שיציעו לכם

  • מתי אתם מזמינים? – יש הבדל משמעותי בין שירותי ביובית שתזמינו למפעל שלכם ביום רביעי בצהריים, לבין השירות שאתם תזמינו במוצ"ש בשעה 3 בלילה. כמובן שאם מדובר על שעות פחות קונבנציונליות, אתם תוכלו להזמין את השירות – אלא שאז אפשר בהחלט לצפות לכך שהמחיר יהיה גבוה יותר. יש להניח שכם ברוב המקרים, אותן שעות קשות, יהיו גם עם התראה קצרה במיוחד, משום שמדובר על תקלת חירום. ככל שמדובר על שירות שאתם צריכים לקבל בדחיפות גבוהה יותר, ובשעות בעייתיות יותר – כך אפשר לצפות לכך שהמחיר יעלה. עם זאת, עליות המחירים כאן אינן דרמטיות ורצוי לא לדחות את הטיפול בבעיה, רק כדי לקבל הנחה.
  • מהו השירות שאתם מחפשים? – בעקרון כפי שציינו, כל ביובית יכולה לבצע מספר פעולות שונות. עם זאת, ישנן פעולות שנחשבות פשוטות, קלות ומהירות יותר – ויש פעולות שנחשבות מורכבות יותר, ודרושות גם יותר מיומנות אנושית. אם למשל התקלה במפעל שלכם היא שיש סתימה שרק ביובית תוכל לשחרר, זה נחשב למשימה פשוטה יותר, ובאופן טבעי גם המחיר עבור השירות יהיה נמוך יותר. לעומת זאת, שאיבה של בורות רקב יכולה להיות עבודה מעט יותר מורכבת בחלק מהמקרים, וזה דורש טיפול יותר מקצועי – וכמובן שהמחיר יהיה בהתאם (זוהי רק דוגמה, שכן ישנם דווקא בורות רקב ששאיבתם קלה עוד יותר אפילו מהטיפול בשאיבת צנרת).
  • האם צריך גם לצלם את הצנרת – קחו בחשבון שבחלק מהמקרים לא מספיק לבצע שאיבה עם ביובית במפעל שלכם, אלא צריך להבין בכלל מה מקור התקלה. במקרים הללו, לשירותי הביובית יש להזמין גם שירותי איתור לנזילות, סתימות, פיצוצים בצנרת, ועוד. מדובר על שירות שאותה חברה יכולה לספק, אך בעלות נפרדת, ויש לחשב זאת במסגרת הסכום הכולל.

 

אז מהם המחירים הסופיים?

כאמור, מדובר על טווח מחירים שנחשב לרחב למדי. השירות לרוב יתחיל ממחירים של 300-500 ש"ח לטיפול עם ביובית, כאשר המחיר יכול להגיע גם ל1,200 ש"ח, בחלק מהמקרים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן