כמה עולה תיקון דוד שמש?

אחד מהמכשירים החשובים ביותר בבית שלנו, הוא דוד השמש. אמנם רוב הזמן אנו לא רואים אותו, אבל התפקיד שלו הוא ממש קריטי – הוא זה שמאפשר לנו ליהנות ממים חמים רוב השנה, מבלי שאנו צריכים לשלם שום דבר לחברת החשמל כי הכל מבוסס על אנרגיה סולארית. כמובן שמכאן עולה השאלה – מה עושים כשדוד השמש מתקלקל? מן הסתם, צריך להזמין מומחה שיבצע תיקון דודי שמש. אולם, מה בנוגע לעלויות של התיקונים הללו? למה אפשר צפות? ומה משפיע על המחיר הסופי של התיקון?

להבין את כל המרכיבים של המחיר לתיקון
מה התקלקל? – קודם כל, כשבוחנים את שאלת המחיר של תיקון דודי שמש, צריך להבין שיש כאן עניין מרכזי שקשור לסוג התיקון הנדרש. יש הבדל משמעותי מאד בין בדיקה קצרה ותיקון של נזילה פשוטה בדוד – לבין החלפה של כמעט כל מרכיבי הדוד, שלא לדבר על התקנה של דוד שמש חדש לחלוטין. יש תיקונים שהם מהירים ופשוטים, ושל מרכיבים שאינם יקרים, לעומת תיקונים ארוכים ומורכבים, שגם שייכים לרכיבים היקרים יותר בדוד. לכן באופן אובייקטיבי – יהיו סוגי תיקון ארוכים יותר מאחרים.
מקצועיות וניסיון – האם יש קשר בין המקצועיות והניסיון של איש המקצוע שמבצע תיקון דודי שמש לבין המחיר שהוא יגבה? פעמים רבות, קשר כזה אכן קיים והוא איננו מקרי. אכן – חלק גדול מהמתקינים שהם יקרים יותר, הם גם המתקינים המנוסים יותר. האם זה אומר שתמיד צריך לבחור במתקין היקר יותר? לא בהכרח – אבל כשאתם מוצאים מתקין שהוא זול במיוחד, זה כן צריך לעתים להדליק אצלכם נורה אדומה, יש כמובן שפע מתקינים במחירי אמצע נוחים שלא מעוררים חשד, ואפשר בהחלט לפנות אליהם.

כמה כל התיקון הזה יעלה?
קשה מאד להגיד כמה התיקון יעלה – כשיש כאן משתנים משמעותיים מאד. לפעמים זו בדיקה פשוטה מאד שלא כוללת שום תיקון משמעותי, והיא תעלה פחות מ200 ש"ח. לעתים זה תיקון דודי שמש משמעותי כל כך – שהמחיר גם יכול להיות יותר מ3,000 ש"ח, כך שתמיד צריך להתכונן לכל המצבים האפשריים.

דוד שמש
דוד שמש

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן