כמה עולה תיקון מחשבים?

ברגע שהמחשב מתקלקל אנו יכולים להשתגע מזה בצורה לא פרופורציונלית. לא מדובר בעוד אחד מהמכשירים בהם אנו משתמשים ביום יום, מדובר במכשיר שאיתו אנו נהנים בשעות הפנאי, עובדים מאיפה שאנו רוצים ולעתים גם רואים טלוויזיה. אז בשורה התחתונה – כמה עולה לתקן את המחשב?

תלוי לאיזה טכנאי תקראו

המחיר של תיקון מחשבים תלוי בהרבה פרמטרים ובין היתר גם בטכנאי. תיקון המחשב שלכם יכול להתבצע עם כל אדם שמבין במחשבים אך למי שאין חבר שיודע כיצד לפתור את הבעיה, כנראה שלא תהיה ברירה אלא להזמין טכנאי מחשבים. טכנאי מחשבים יוכל לתקן את הבעיה אם כי לא תמיד זה יקרה כל כך מהר. לעתים הוא גם לא יגיע אליכם במהירות ואז יש סיכוי שהמחיר שלו יעלה בהתאם. המחיר שלו נקבע בין היתר גם לפי המרחק שהוא עובר אך כמובן שכל אחד מהטכנאים העצמאיים יוכל לקבוע איזה מחיר שהוא ירצה, שאותו כמובן תצטרכו לשאול בטלפון בהערכה עוד לפני הבחירה בו.

תלוי מה בדיוק הבעיה

מעבר לסוג הטכנאי שכמובן משפיע על המחיר, תיקון מחשבים יעלה יותר בהתאם לסוג הבעיה. אם מדובר על בעיית חומרה לרוב יהיה צורך להחליף חלק מסוים ואז התיקון באופן אוטומטי יכלול גם את המחיר של אותו חלק. יכול להיות שאותו חלק יהיה יקר מאוד עד כדי כך שתצטרכו לשקול אם בכלל להחליף אותו או לקנות מחשב חדש, כמו למשל את לוח האם של המחשב. כמובן שאם מדובר במחשב נייד התיקון יהיה הרבה יותר יקר ממחשב נייח אם כי אי אפשר לקחת את המשוואה הזו כמובנת מאליה. חשוב לזכור כי הבעיה יכולה להיות גם מסובכת מאוד עד כדי כך שיהיה צורך בתיקון במעבדה.

תלוי מה דחיפות התיקון

ככל שהבעיה תהיה דחופה יותר כך תצטרכו לבצע את הטיפול במהירות רבה יותר מה שיכול לעלות את המחיר שלו. אם נהרס לכם המחשב בשישי בצהריים יהיה לכם יותר קשה למצוא טכנאי זמין. כולם רוצים לנוח ביום שישי בערב ולהתכונן לשבת בנינוחות ולכן כדאי לכם להתקשר לטכנאי בשעות העבודה המקובלות. אם אין ברירה יש סיכוי שהמחיר שהטכנאים יציעו לכם יהיה גבוה יותר.  כמובן שגם את המשוואה הזו אי אפשר לקחת כמובנת מאליה אך תמיד תזכרו שיש עוד חיסרון במצב כזה: סקר השוק שתבצעו יהיה הרבה פחות מעמיק כי יש טכנאי מחשבים שלא יעבדו בכלל בלילות ובימי מנוחה.

תיקון מחשבים

מה המחיר וכיצד נוזיל אותו?

אז אחרי שדיברנו על כל הפרמטרים שיכולים להשפיע על המחיר של תיקון מחשבים הגיע הזמן לדבר  על המספרים שמאחוריו. תיקון מחשבים יכול לעלות בין 250 שקלים לבעיה הכי פשוטה שיש, כאשר גם ככה הטכנאי יגבה מכם 150 שקלים רק על ההגעה, בעוד שיש תיקונים שיעלו לכם הרבה יותר, ואפילו כמה מאות שקלים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן