פרגולות מעץ להצללה ונוי

פרגולה

ראשית דרכם של הפרגולות החלה בצורך ליצור צל, פשוטו כמשמעו, הגנה בסיסית מפני השמש. בניית פרגולות מאז ומתמיד הייתה ניתנת להשוואה לאומנות לשמה, היצירה מקורות צץ ובניית הפרגולות בשלל סגנונות ועיצובים תמיד היוותה את האלמנט המשפיע בעיצוב הגינה. ישנם פרגולות שנבדלות ביניהם בייעוד ובחומרי הגלם מהם הן בנויות. כאשר הנפוצות ביותר עשויות מעץ.

בחירת פרגולות לגינה

להבדיל מבחירת רהיטים לבית, בחירת פרגולה היא מהלך קצת יותר מורכב, יש צורך בתכנון והתאמה גם מבחינת העיצוב הכללי וגם מבחינת ההתאמה ליכולת הבנייה או ההתקנה. לרוב אנו רוצים ליצור המשכיות של העיצוב בבית ולהביא אותו החוצה אל הגינה אולם מנגד יש לנו את הגינה שמסמלת את הטבע ולכן נרצה עץ גושני אך על מנת ליצור את המיזוג המושלם יש אפשרות לשלב בין הבית לגינה על ידי בחירת קורות עץ לפרגולה ולצבוע אותם בגוונים שמשלימים את הבית. עיצוב מודרני זה נותן מצד אחד את הפרגולות הכפריות המוכרות ואילו מצד שני הצבע מביא אותן לעידן המודרני והחדש. אולם עדיין נשאלת השאלה מה נבחר; באופן כללי יש 3 סוגים של פרגולות עיקריים, פרגולות מעץ, פרגולות מאלומיניום וברזל. הפתרון של הברזל הינו פיתרון מיושן שאינו מאפשר לנו לבצע שינויים מרובים, לעומתו העץ הינו חומר שקל להוסיף או לגרוע ממנו. ולכן ההתלבטות בסופו של דבר היא בין עץ לאלומיניום כאשר האלומיניום בשנים האחרונות הפך להיות נדרש מסיבות רבות כאשר הבולטת שבהן היא שאין צורך בטיפול או תחזוקה, האלומיניום עמיד לשנים רבות וארוכות.

 

פרגולה

תחזוקה וטיפול של פרגולות

כאמור רק אלומיניום מאפשר לנו לבנות פרגולות עמידות, יפות, חזקות ושאינן צריכות טיפול משמר. אולם מצד שני העץ הינו המראה האמיתי והטבעי שנותן לנו את התחושה הכפרית, ולכן יש צורך בתחזוקה. התחזוקה כוללת פעולות שימור בסיסיות שחייבים לבצע בכל תקופה, במידה ונזניח יתכן כי יגרם הרס לפרגולות שיאלץ אותנו או להשקיע הרבה מאוד על מנת לשחזר או להחליף שזה דבר שלא בא בחשבון בדרך כלל. אז נשאלת השאלה מה כוללות פעולות השימור, בפועלך אלו פעולות בסיסיות ביותר שמתחזקות את הפרגולה ושומרות על המראה המיוחד שלה לאורך זמן, לעיתים בשל השמש והגשם נוצרים קילופים בצבע ולכן יש צורך לבצע תיקוני צבע. את התיקון מבצעים ללא דחייה כדי שלא יחדרו לעץ מזיקים או לחות. משייפים היטב את הצבע המקולף ומחטאים על ידי חומר חיטוי, לאחר מיכן צובעים בלכה לאיטום השיופים והפרגולה שלנו שוב כחדשה ועמידה. חייבים לבצע את התחזוקה באופן שוטף על מנת שהשימור יהיה לאורך זמן. במידה ויש לנו פרגולות עם קירוי מלא כלומר קירוי נגד הגשמים יש צורך לבדוק את תקינות האיטום לפני עונת הגשמים. את הבדיקה עושים על ידי התזת מים על הגג.

 

אז כמה עולה לבנות פרגולה?

כאמור ניתן לבנות פרגולות ממגוון חומרי גלם שונים כאשר הנפוצים והמוכרים הם פרגולות מעץ, פרגולות אלומיניום וברזל. המחיר הממוצע לפרגולה מחושב לפי מספר גורמים, הראשון הוא כמובן סוג החומר, השני הוא רמת הגימור והאחרון הוא עד כמה מקצוען אותו בעל מקצוע, ככל שהחומרים יקרים יותר ובעל המקצוע מקצועי יותר כך העלויות עולות יותר.

פרגולה מעץ  מחירי בניית השלד בלבד – מחיר ממוצע למ"ר נע בין 300 ל 800 ₪ תלוי בגימור של הקורות כאשר החישוב הוא לקורות סטנדרטיות של עץ אורן בגודל 5/15 ס"מ, המחיר אינו כולל קירוי.

תוספות מחיר לפרגולה מעץ –
עץ גושני, תלוי בעובי הקורות תוספת של כ 100 – 200 ₪ למ"ר למחיר הבסיס ( שוב המחיר מתייחס לשלד בלבד)
עץ רב שכבתי – תוספת של כ 500 ש" למחיר הבסיס.

המחירים הם ממוצעים בשוק ונתונים לשינויים. לפרגולות אלומיניום תוספת של כ 500 ל 100 ₪ למטר.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן