כמה עולה שמלת כלה?

איש לא יערער על העבודה כי שמלת כלה היא אחת מן הרכישות המרגשות ביותר בחייהן של נשים ברחבי העולם כולו. מן הסתם נראה כי השמלה אמורה לייצג מצד אחדשמלות כלה את האופי של הכלה ואת ההעדפות שלה, אך מעבר לכך ללא כל צל של ספק היא חייבת להיות מרשימה, מרהיבה ויצירתית ביותר.

כידוע, השמלה מלווה את הכלה לאורך שעות ארוכות ועל כן יש משמעות גם לאופן בו היא נתפרת ומיוצרת הלכה למעשה. אין זה סוד כי שמלה איכותית מחומרי גלם ברמה גבוהה תקל על הכלה לעבור בהצלחה את האירוע וללא בעיות מיוחדות. יחד עם זאת, השאלה העיקרית היא כמה עולה שמלת כלה ומה משפיע על המחיר.

גורמים המשפיעים על המחיר

אלו הפרמטרים העיקריים שכדאי לבדוק כאשר מבררים כמה עולה שמלת כלה:

א. סוג הבד – מעצבות ותופרות קובעות את המחיר של שמלת כלה בין היתר לפי סוג הבד. ככל שהבד איכותי, נדיר ומרשים יותר, כך מחיר השמלה צפוי לעלות.

ב. עיצוב אישי – יש עיצובים מיוחדים ואקסקלוסיביים המעניקים לשמלת כלה ערך מוסף. העיצוב קובע את המחיר משום שהוא מעיד על ההשקעה בשמלה ועל האמצעים שהופעלו על מנת לתפור אותה. עיצוב אישי ותפירה ייחודית מעלים את המחיר בעשרות אחוזים.

ג. שמלת כלה להשכרה או שמלה משומשת – יש אפשרות להוזיל את העלויות של שמלת כלה באמצעות שירותי השכרה, או לחילופין לרכוש שמלה משומשת מיד שנייה. כאן הדגש העיקרי הוא על מחיר נמוך אך רצוי לבדוק מראש את מצב השמלה.

טווח מחירים

באופן כללי, השאלה כמה עולה שמלת כלה תלויה בהעדפות אישיות. שמלת כלה להשכרה עולה בערך 2,500-10,000 ש"ח, לעומת שמלת כלה משומשת שעלותה עומדת על 3,000-5,000 ש"ח. מהצד השני, שמלת כלה בעיצוב אישי, בתפירה ייחודית ועם חומרי גלם משובחים ואיכותיים עולה 10,000-20,000 ש"ח ולעיתים אפילו למעלה מזה.

טווח המחירים המופיע לעיל אינו חד משמעי וההמלצה היא לבחור שמלה גם לפי הטעם והתחושה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן