פינוי אסבסט

 

חומר האסבסט

אסבסט הוא חומר מסוכן שנמצא כמזיק מאוד לבריאות ולסביבה. משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה בישראל קובעים עקרונות ברורים עבור פינוי של החומר הזה ומחייבים להעסיק רק אנשי מקצוע מוסמכים לטובת המשימה. יתרה על כך, את הפינוי של הלוחות ניתן לבצע רק לאחר פירוק וניקוי של השטח. השילוב בין פירוק, ניקוי ופינוי עלול להעלות את מחיר השירות והוא מחייב היכרות עם הפרמטרים שמשפיעים עליו.

 

פינוי אסבסט

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים נכון להיום כמה יעלה פינוי אסבסט:

א. גודל השטח – רוב העבודות מבוצעות בפרמטר של עד 50 מ"ר. בעבודות כאלה יש להזמין קבלן מורשה, בעוד בעבודות גדולות יותר אין ברירה אלא להזמין בעל מקצוע מורשה שמתמחה רק בפינוי אסבסט ולא בשירותים נוספים. הסיבה לכך היא שלבעל מקצוע מוסמך יש ציוד בטיחות מיוחד והוא יודע כיצד להתמודד עם שטחים גדולים.

ב. גישה לגג – ברוב המקרים הגישה לגג נוחה ולכן המחיר הוא פחות או יותר קבוע. לחילופין, יש נסיבות נדירות שבהן הגישה לגג מוגבלת או שלא ניתן להגיע עם המשאית המיוחדת לפינוי הלוחות עד פתח הבניין. ככל שהגישה לגג ולבניין תהיה מסובכת יותר, כך צפוי המחיר של השירות לעלות. זה קורה בכל התחומים ובולט במיוחד בענף הרגיש של פינוי לוחות אסבסט לאתרי הטמנה מורשים.

ג. הרכבת גג חדש – שירות הפינוי מתומחר בנפרד מהשירות שכולל הרכבת גג חדש. אם למשל מדובר במבנה שעדיין נמצא בשימוש ורק צריך להחליף בו את הגג, משתלם להשתמש באותו בעל מקצוע בשביל שני השירותים. לעומת זאת, במבנים ישנים שמיועדים להריסה בהחלט אפשר לפנות את הלוחות המסוכנים בלי להרכיב גג חדש וכך לחסוך בהוצאות.

טווח מחירים

עבודות סטנדרטיות של פינוי אסבסט בגג של עד 50 מ"ר יעלו 450-500 ש"ח. זהו שירות שכולל את החלפת הגג והרכבת גג חדש, כל עוד הנגישות גבוהה ואין בעיה של בטיחות. לשם השוואה, עבודות מורכבות יותר עשויות לעלות אלפי שקלים למ"ר וגם הן לא תמיד כוללות את הרכבת הגג החדש.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן