כמה עולה ארגז רוח?

התפקיד של ארגז רוח כידוע, הוא בעצם למנוע מצב שבו הרעפים בגג יצאו ממקומם. בכל פעם שבה אתם מתקינים גג רעפים – חובה להתקין גם את ארגזי הרוח המתאימים, והם מספקים את מעטפת ההגנה הנדרשת בדיוק בנקודת החיבור בין הרעפים לבין המבנה. השאלה הגדולה היא כמובן, כמה בכלל ארגז הרוח עולה? איך קובעים את המחיר של ארגזי הרוח? מה יקבע האם המחיר יהיה גבוה או נמוך? בואו להסתכל על כל שיטת התמחור של ארגזי רוח, ותוכלו להבין מה נחשב להצעת מחיר הוגנת וסבירה במקרה של הגג שלכם.

 

כך קבועים את מחיר ארגזי הרוח

 

  • מחיר לפי מ"ר – ראשית, כדאי לזכור שכמו בתחומים אחרים הקשורים לבית שלכם, גם במקרה של התקנת ארגז רוח, יש ארגזי רוחחשיבות להיקף של הגג. את המחיר של ארגזי רוח תמיד קובעים בחישוב לפי מ"ר. זה אומר שאם המעטפת של הגג שלכם היא ארוכה יותר – כמובן שתצטרכו להתקין את ארגז הרוח במחיר גבוה יותר. איך מודדים את המעטפת? פשוט מאד – הגורם אשר יספק לכם את הארגז צריך להגיע, ולספק לכם מדידה ראשונית, ורק לאחר מכן לספק לכם הצעת מחיר. לחילופין אם יש לכם את התוכניות של המבנה ושל הגג – אפשר גם להסתמך עליהן.

 

  • מאיזה חומר הארגז עשוי? – זה בעצם אולי אחד הקריטריונים המשמעותיים ביותר בנוגע למחיר של ארגז רוח. יש כיום שלושה חומרים שונים שמהם אפשר להכין את ארגזי הרוח. הראשון הוא הבטון. הבטון נחשב לשיטה האיכותית ביותר והיקרה יותר להתקנה של ארגזי הרוח. היתרון הוא כמובן בכך שאתם מקבלים ארגז חזק במיוחד ואיכותי מאד שנותר לאורך שנים. עם זאת, כדאי לזכור שברוב המקרים לא מתקינים את הארגזים מבטון לאחר שהמבנה מוקם אלא בשלבי ההקמה, ולכן השאלה היא האם כבר יש לכם מצב של מבנה קיים שבו צריך להתקין את הארגז – כי אז הבטון לא בא בחשבון. חומרים אחרים שבהם אפשר להשתמש אלו הם העץ והאלומיניום. המחירים שלהם יכולים להיות זהים יחסית והשוני הוא בעיקר לפי האיכות של כל חומר בפני עצמו. עם זאת, כדאי מאד לזכור שכיום ארגז רוח מאלומיניום נחשב לאיכותי יותר מאשר ארגז מעץ. זה משמעותי מאד לחישוב הסופי כי אתם צריכים לחשוב לא רק על המחיר כעת אלא גם על מחירי תחזוקה בעתיד.

 

  • ציפוי באלומיניום – לפעמים יש מצב שבו כבר יש לכם ארגז רוח שעשוי מעץ, אבל הוא נשחק ונהרס לאורך שנים. במצב כזה, הפתרון הטוב ביותר הוא בעצם לצפות אותו מחדש עם אלומיניום, ולא לבנות אותו מחדש. זהו פתרון נוח למדי, ואף די משתלם.

 

אז כמה זה עולה?

כאמור המחירים הם לפי מטר – לרוב הם ינועו סביב הטווח הזול של 150 עד 190 ש"ח למטר עבור הארגזים שהם פחות איכותיים, ואילו האיכותיים יותר ינועו בטווח של  200 עד 280 ש"ח לארגז.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן